استاندار ایلام گفت: ۷۸ پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای استان با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تا شهریور ماه سال جاری تکمیل می‌شود
کد خبر: ۹۵۰۴۱۵۲
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه در جلسه وبیناری با استانداران سراسر کشور با موضوع مولدسازی دارایی‌های دولت و بحث درباره سایر مسائل روز به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از اقدامات کم نظیر سران سه قوه، مولد سازی دارایی های مازاد دولت در راستای تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

وی افزود: حدود ۶ هزار پروژه ملی نیمه تمام داریم که تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها مربوط به استان‌ها بوده و استان ایلام نیز از مصادیق آن است.

استاندار ایلام اضافه کرد: بطور نمونه در استان ایلام تعداد ۱۹ ایستگاه پمپاژ کشاورزی وجود دارد که بعد از ۲۰ سال همچنان بلاتکلیف هستند و اعتبارات به این پروژه‌ها بصورت قطره چکانی تزریق شده است.

بهرام نیا تصریح کرد: لذا با برنامه‌ریزی صحیح و مدون در سال گذشته تعداد ۵ ایستگاه از این تعداد تعیین تکلیف و به بهره‌برداری رسید و با افتتاح این پروژه‌ها و مابقی آنها بسیاری از زمین‌های کشاورزی مشروب می شوند، علاوه بر این، میزان تولیدات محصولات کشاورزی و سطح زیر کشت افزایش می‌یابد که منجر به اشتغال نیز خواهد شد.

وی به فلسفه برنامه مولدسازی اموال بلااستفاده و تاثیرات مثبت آن به ویژه در جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام و یا برنامه های اساسی دستگاه‌ها اشاره و گفت: مدیران با برنامه ریزی صحیح و مطلوب نسبت به شناسایی و معرفی اموال مازاد اقدام لازم را بعمل آورند که با این روش ۱۰۰ درصد درآمد ناشی از فروش اموال مازاد به استان‌ها برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام تخصیص داده می شود.

وی با بیان اینکه نگاه دولت مسئله محوری است و برای حل هر کدام از مسئله ها راهکار ارائه می شود، افزود: در همین زمینه ۷۸ پروژه نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای استان با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تا شهریورماه سال‌جاری تکمیل می‌شود.

ارسال نظرات