سیستان و بلوچستان رتبه چهارم ارزیابی نهضت ملی مسکن را کسب کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی، این استان در ارزیابی عملکرد طرح نهضت ملی مسکن بین استان‌های کشور رتبه چهارم را کسب کرد.
کد خبر: ۹۵۰۴۳۸۴
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، منصور بیجار روز پنجشنبه در حاشیه ارتباط ویدئو کنفرانسی شورای عالی مسکن با استانداران سراسر کشور که با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهارداشت: این رتبه براساس شاخص‌هایی از جمله نسبت تامین زمین (بدون خودمالکین) به برنامه ابلاغی، نسبت متقاضیان تعیین تکلیف شده به کل متقاضیان ثبت‌نامی و نسبت تعداد واحدهای دارای شروع عملیات اجرایی پروژه‌ها به زمین تامین شده توسط آن استان، تعیین شده است.

وی بیان کرد: هم اینک در مجموع ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سراسر سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصد در حال ساخت هست که زمینه اشتغال ۳۱ هزار و ۸۳۸ نفر را به همراه داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان از تامین زمین برای ساخت ۱۳۹ هزار و ۶۴۱ واحد مسکونی در برنامه چهار ساله استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱۳ هزار و ۶۸۵ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۵۸ هزار و ۷۱۱ واجد شرایط شناخته شدند.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون ۲۳ هزار و ۸۳۱ متقاضی در سراسر سیستان و بلوچستان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کرده‌اند و ۲۱ هزار و ۲۲ متقاضی تخصیص به طرح شده‌اند.

بیجار از پرداخت بیش‌از ۸۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: هدف در طرح نهضت ملی مسکن این است که با یک کار کارشناسی و حساب‌شده در کنار توسعه مجتمع‌های مسکونی طبقاتی، توسعه افقی شهری را هم عملیاتی کنیم اما در این خصوص بایستی شرایط و ظرفیت استان را در نظر بگیریم.

ارسال نظرات