خبرهای داغ:

بیانیه سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان همدان به مناسبت روز قدس

همدان-سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان همدان به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۰۴۴۱۸
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان همدان به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سُبحانَ الَّذی أسرَی بِعَبدِهِ لیلاً مِنَ المسجدِ الحرامِ إلی المسجدِ الاقصی الَّذی بارَکنا حولهُ لِنُریَهُ من آیاتنا إنَّهُ هو السَّمیعُ البصیر (سوره اسرا آیه 1)

روز جهانی قدس روزی ماندگار در تاریخ ایران و اسلام است که به ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی در صفحه زرین امّت اسلامی ثبت گردید. این روز عرصه‌ای برای اتحاد و یکپارچگی قدرت امّت اسلامی در حمایت از ملّت مظلوم فلسطین و اعلام برائت و نفرت عمومی ملل مسلمانان و همه آزادگان جهان از رژیم اشغالگر قدس و حامی آن، شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار است.

فلسطین عزیز به عنوان پاره تن اسلام و قدس شریف به عنوان اولین قبله مسلمین، محور وحدت مسلمانان در دنیای امروز است.‌ زنده نگه داشتن این مسئله و فراموش نکردن درنده خویی رژیم کودک کش صهیونیستی از اصلی‌ترین راهبردهای روز جهانی قدس است.

رسالت حمایت از مظلوم و خصومت با ظالم که به عنوان یکی از مهم‌ترین آرمان‌های جمهوری اسلامی محسوب می‌شود برگرفته از وصیت امام المتقین علی علیه السلام در بستر شهادت است (کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً) و امروز که اسرائیل به عنوان مصداق ظالم و کانون بی‌عدالتی در منطقه، به قبله اول مسلمین و جان و مال و ناموس آنان تعرض نموده و سرزمین فلسطینیان را غصب کرده است، مردم ایران عزیز و آزادیخواهان دنیا، تکلیف اسلامی و انسانی خود که منجر به تقویت احساس اقتدار، حق طلبی و آزادیخواهی در مقابل قدرت های استکبار و استعمارگر می‌شود را در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به انجام می‌رسانند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روزقدس، در گاهنامه مسلمانان، روز هم صدا شدن علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی برای نجات فلسطین و شکوه مقاومت اسلامی است.

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان همدان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه پربرکت، ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین همراه و همدل با مردم همیشه در صحنه انقلاب اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نموده و اعلام می‌کنیم جنایات رژیم‌صهیونیستی و حامیان این رژیم منحوس را محکوم نموده و از هیچ کمکی در راستای آزادی قدس شریف فرو گذار نخواهد کرد.

والسلام علیکم و الرحمه الله و برکاته

انتهای پیام/

ارسال نظرات