خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام آزادیخواه:

جذب سرمایه گذار به سادگی دادن فراخوان و برگزاری همایش نیست

همدان-نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری را موضوعی تکنیکی و کاملا حرفه ای دانست و گفت: جذب سرمایه‌گذار به سادگی دادن فراخوان و برگزاری همایش نیست بلکه موضوعی حرفه‌ای و کاملا پیچیده است.
کد خبر: ۹۵۰۴۸۶۸
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام احد آزادیخواه در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه تعامل به این معنا نیست که ما وظیفه ذاتی خود یعنی نظارت را کنار بگذاریم، اظهار کرد: امروز ناتوانی وزارت صنعت در مورد مشکلات صنایع خودروسازی محرز است و طی هفته آینده استیضاح وزیر صمت در دستور صحن مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی عملکرد این دوره مجلس شورای اسلامی را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: موضع گیری برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تعامل ضعیف آنها با سیستم اجرایی و نوع انتقادها که برخی مواقع به جای انتقاد سازنده، تخریب نا امید کننده اتفاق می‌افتد، از جمله انتقاداتی است که به مجلس یازدهم وارد است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برخی چهره‌ها انقلابی‌گری را در ایجاد یأس و ناامیدی بین مردم تعریف می‌کنند که اصلا با سیاست‌های رهبر معظم انقلاب هماهنگ نبوده و معنای انقلابی‌گری این نیست.

وی بیان کرد: شرکت‌های بافتینه و بافتسان به همراه ۴۰ واحد دیگر در سراسر کشور، تمام نیاز کشور در حوزه صنایع سلولزی را تامین می‌کنند اما متأسفانه به علت بی کفایتی در وزارت صمت، سال گذشته ۳۰۰۰  تن از این محصول وارد شد.

آزادیخواه با بیان اینکه بعید است تاکنون فاجعه صنعت خودرو در حوزه کیفیت و قیمت به کسی ضربه نزده باشد، افزود: یکی از مهمترین مُسکن‌ها برای صنعت خودرو، واردات و ایجاد بازار رقابتی است که متأسفانه تاکنون انجام نشده است.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه امسال مجوز واردات خودرو به دولت داده شد اما مجمع تشخیص مصلحت نظام، واردات را متوقف و رد کرده است که از نظر ما کاملا مبهم است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام موظف است قوانین مصوب مجلس را با سیاست‌های کلی نظام تطبیق دهد و تضادی که خلاف سیاست‌های کلی نظام است را به مردم اعلام کند اما تاکنون هیچ توضیحی ارائه نشده است.

وی با تأکید بر اینکه در مورد قانون واردات خودرو هیچ تعارضی وجود ندارد، گفت: مجلس فعلا در این مورد کوتاه نیامده  و ما پای واردات خودرو ایستادیم چراکه یکی از راهکارها در حوزه کیفیت بخشی و مهندسی قیمت خودرو، واردات خودرو است.

آزادیخواه با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون گذاری نقطه قوت و در نظارت بر حسن اجرای قانون ضعف دارد، خاطرنشان کرد: قانون نظام بانکداری اسلامی، قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، قانون جوانی جمعیت و قانون مالیات بر عایدی سرمایه از جمله قوانین جامعی بود که نمایندگان به جریان انداختند.

وی سرمایه گذاری را موضوعی تکنیکی و کاملا حرفه ای دانست و مطرح کرد: جذب سرمایه گذار به سادگی دادن فراخوان و برگزاری همایش نیست بلکه موضوعی حرفه ای و کاملا پیچیده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاران بومی را فرصتی برای شهرستان خواند و گفت: نباید از توان سرمایه گذاران بومی غافل شویم چرا که سرمایه گذار غیربومی انگیزه ای برای سرمایه گذاری در ملایر ندارد.

وی ارائه تسهیلات بانکی، زمین رایگان، معافیت های مالیاتی و ایجاد پنجره های واحد در زمینه مجوزهای لازم را از جمله انگیزه های ضروری برای جذب سرمایه گذار برشمرد و افزود: با ایجاد انگیزه لازم، سرمایه گذاران تفاوت سرمایه گذاری در ملایر و جای دیگر را حس می کنند و این سرمایه گذاری برایشان آورده خواهد داشت.

آزادیخواه به جذب یک سرمایه گذار ساکن آمریکا و سرمایه گذاری حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان برای شرکت تعطیل شده کیان وین سا ملایر اشاره و بیان کرد: طبق رایزنی های انجام شده، با این سرمایه گذاری و ورود ماشین آلات صنعتی جدید در ملایر آغاز به کار خواهد کرد.

وی همچنین پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی شرکت تولید تجهیزات پزشکی در شهرک شوشاب را از دیگر اقدامات مؤثر و خوب در حوزه جذب سرمایه گذار خواند و افزود: در حال رایزنی برای تخصیص ارز و واردات مواد اولیه هستیم تا شرکت آغاز بکار کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه به پیگیری های انجام شده برای احیای منطقه ویژه اقتصادی ملایر اشاره و اظهار کرد: در اواخر مجلس دهم با معاون منطقه ویژه اقتصادی و مشاور رئیس جمهور جلسه ای برگزار کردیم که طی آن منطقه مرده ویژه اقتصادی سامن که سال ها معطل مانده و اقدامی انجام نشده بود، احیاء شد و به جریان افتاد.

وی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، برای سرمایه گذاری در شهرستان مطرح کرد: شناسایی ظرفیت های شهرستان و مطالعات لازم از سوی این شرکت انجام و سه طرح پیشنهاد شد اما متأسفانه به علت عدم پیگیری مجموعه استان و شهرستان اتفاقی نیفتاد.

آزادیخواه در پاسخ به سوالی مبنی بر ضعف صادرات کشمش ملایر گفت: اداره استاندارد استان همدان با تعطیلی آزمایشگاه ویژه بررسی کیفیت سنجی کشمش ملایر به بهانه های واهی، در حق ملایر و صادرات این شهرستان ظلم کرده است البته در حال پیگیری موضوع با کمک استاندار هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهار نظر رئیس ستاد امر به معروف در مسجد جمکران، بیان کرد: اظهار نظر وی مبنی بر اینکه مجلس جلوی طرح عفاف و حجاب را گرفته است، کاملا واهی، کذب و غیر کارشناسی بود؛ تا این لحظه دولت و هیچ ارگان دیگری لایحه ای برای طرح عفاف و حجاب به مجلس ارائه ندادند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در مورد موضوع عفاف و حجاب، همه قوه‌ها باید درگیر شوند و با تعامل بین سه قوه، حرکتی ایجاد شود، افزود: قرار نیست اگر ۱۰ نماینده در این مورد به یک جمع بندی رسیدند، همه نمایندگان مجلس مجبور به تصویب و اجرای طرح باشند.

وی با اشاره به اینکه همه ما حجاب را بعنوان یک اصل مسلم در دین خود باور داریم، مطرح کرد: همه زنان ایرانی عفیف و پاکدامن هستند؛ اگر شیوه پوشش برخی بانوان خاص است باید با نگاه مثبت آن ها را به اصلاح شیوه رفتاری ترغیب کنیم و سریع انگ کافر و بی دین بودن به بانوان نزنیم.

آزادیخواه در ادامه با بیان اینکه کشور مدیون نگاه انقلابی گری است، تصریح کرد: این کشور از سال های قبل از انقلاب، انقلابی فکر کرده و تا امروز موفق شده است؛ انقلابی گری به معنای موضع گیری رهبر انقلاب و موضع گیری شهید سلیمانی است.

وی ادامه داد: اگر کسی ضمن تلاش برای حفظ قانون عفاف و حجاب، در نحوه برخورد با زنان کم حجاب، تفسیر شهید سلیمانی را داشته باشد انقلابی است؛ برخی به نام انقلابیگری تشویق ها را در گوشی می گویند و انتقادها را فریاد می‌زنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر ضمن حفظ استقلال قوا، تعامل بین قوا حاصل شود، می‌توان ایرادات موجود در کشور را رفع کرد، گفت: توسعه سیاسی و بارور سازی دیپلماسی جهان اسلام یکی از مباحثی است که هم مجلس شورای اسلامی و هم رئیس جمهور و دولت به آن پایبند است.

وی با بیان اینکه امروز روی آوری برخی کشورهای اسلامی به ایران از جمله عربستان و امارات، نوید خوبی برای وحدت بین جهان اسلام به ما می دهد، تاکید کرد:  با توجه به آغاز رایزنی های خوب با دو ابر قدرت اقتصادی و دفاعی یعنی چین و روسیه، این کشورها علاقمند هستند دیگر کشورها را به تعامل با ایران تشویق کنند.

آزادیخواه اظهار کرد: در ادامه این مسیر، معادلات نظم جهانی کاملا به نفع ایران تغییر می کند و اگر بتوانیم مسیر را باز کرده و تنگ نظری ها را از بین ببریم شرایط خوبی در منطقه ایجاد می شود و به دنبال آن گشایش اقتصادی و معیشتی مردم اتفاق می افتد.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با جدیت تمام پای حمایت از تولید ایستاده است، گفت: اگر برخی افراد منتسب به دولت سیزدهم که دولتی مقبول و دولت مستضعفان است، با نگاه های سلیقه ای و اشتباه به پیکره تولید آسیب نزنند، می توانیم خودکفایی بیشتری در تامین کالاها داشته و صادرات محور باشیم و اشتغال، تولید و رونق معیشت و اقتصادی را داشته باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصویب قانون جوانی جمعیت را اقدام خوبی در حوزه جمعیت خواند و افزود: مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را در حوزه قانون گذاری انجام داده اما در حوزه نظارت باید اقدامات بیشتری انجام شود.

وی تأکید کرد: یکی از قله های ما در برش سنواتی بودجه و در برنامه هفتم توسعه سال ۱۴۰۲، فرزندآوری و جوانی جمعیت خواهد بود البته ممکن است قانون جوانی جمعیت نیاز به بازنگری هم داشته باشد.

آزادیخواه در بخش دیگری به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: با گذشت بیش از دو سال از آغاز بکار دولت سیزدهم، به جز مقداری خاکبرداری در ملایر فعلا اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی با تأکید بر اینکه طرح جامع شهر ملایر به بازنگری، الحاق و توسعه نیاز دارد، افزود: راجع به طرح جامع شهر ملایر با وزاری وقت رایزنی های بسیاری انجام دادیم اما این مسأله نباید باعث شود نهضت ملی مسکن را به این موضوع گره بزنیم چراکه الحاق طرح جامع ملایر برنامه ای دراز مدت است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گره زدن طرح نهضت ملی مسکن به این مسأله باعث می شود نتوانیم از فرصت طلایی در اختیار استفاده کنیم، گفت: در حال حاضر که نیمی از عمر دولت سیزدهم تمام شده و این طرح به عنوان یکی از شعارهای دولت، باید محقق شود چرا که در بسیاری شهرها در مراحل فونداسیون است اما در ملایر هنوز کاری انجام نشده است.

وی در بخش دیگری سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر سابق جهاد کشاورزی را جزء وزرای موفق و کاربلد دانست و بیان کرد: سه موضوع واگذاری نظارت بر کالاهای اساسی کشاورزی به جهاد کشاورزی، مردمی سازی یارانه ها و جنگ بین اوکراین روسیه از جمله متغیرهایی بود که باعث شد وظیفه این وزارت خانه نسبت به چند سال قبل چند برابر سخت تر شود.

آزادیخواه به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال را خوب اما ناکافی دانست و گفت: باید به مزیت ها و ظرفیت های بومی شهرستان توجه کنیم.

وی با اشاره به اقدامات بزرگ انجام شده در حوزه منبت، بیان کرد: اتفاقاتی که به نام بازار مبل ملایر می افتد، ظلم به صنعت مبلمان ملایر است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه صنعت مبلمان ملایر به فاصله یکسال ملی و به فاصله یک سال جهانی شد، گفت: در شهرستان به هر علتی نباید برند فروشی شود؛ بنرهای تبلیغاتی مبلمان منبت ملایر که در اتوبان تهران- قم نصب شدند، به نام ملایر و به کام برند دیگری است.

وی با بیان اینکه آورده نمایشگاه اکسپو برای ملایر هیچ بوده است، ادامه داد: ما سال گذشته جشنواره زمستانه مبلمان ملایر نداشتیم؛ چه کسی با اخذ چه مجوزی، تبلیغات این جشنواره را انجام داده است؟

آزادیخواه با تأکید بر ضرورت ایجاد و حمایت از تعاونی در حوزه مبلمان منبت ملایر مطرح کرد: با اینکار در حوزه صادرات و برندینگ موفق خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ضرورت بازنگری در مدیریت برخی مدیران شهرستان، فرماندار ویژه ملایر را فردی با ظرفیت در شهرستان دانست و افزود: فرماندار در انتصاب مدیران اختیار کامل دارد؛ برخی مدیران خودشان هم بلاتکلیف هستند و این بازنگری ضروری است.

وی با بیان اینکه بنده تا هفتم خرداد ۱۴۰۳ نماینده رسمی شهرستان بوده و حق مطالبه گری و قانون گذاری دارم، تاکید کرد: اجازه نمی دهیم برخی افراد به بهانه نزدیکی انتخابات، ما را محدود کنند.

آزادیخواه به نگاه های ناشیانه برخی مدیران در این باره اشاره و خاطرنشان کرد: امسال نیز اقدامات و پیگیری های ما مانند سال های گذشته با قوت و قدرت خواهد بود.

وی مشکلات آب شرب برخی روستاها که نتیجه سوءتدبیر برخی مدیران آب و فاضلاب در سطح ملی است را از جمله مشکلات در حوزه آب و فاضلاب برشمرد و یادآور شد: بیمارستان ۹۶ تخت خوابی روستای جوراب ملایر که با همت خیر بلند همت «حاج حسن توکلی» آماده بهره برداری است، معطل انشعابات آب و برق است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات