خبرهای داغ:
همدان-مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: تعداد ۱۸۰ پروژه عمرانی و ۲۰۰ پروژه ملی، در سطح استان همدان داریم.
کد خبر: ۹۵۱۹۰۱۰
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
وجود ۳۸۰ پروژه عمرانی مدارس در استان همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید شیرازیانی در جلسه بررسی مشکلات مدارس شهرستان بهار که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ۱۸۰ پروژه عمرانی و ۲۰۰ پروژه ملی، در سطح استان همدان داریم که حدود ۷۳ میلیارد تومان در سطح استان برای پروژه‌های استانی از محل اعتبارات تملک دارایی تامین اعتبار شده است.

وی افزود: تاکنون ۴۹ میلیارد تومان دریافت تخصیص داشتیم و حدوداً از منابع مختلف به صورت میانگین ۶۸ درصد تخصیص یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان بیان کرد: در سطح شهرستان بهار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبارات مصوب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای ۱۴ پروژه است که در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۲۰ پروژه از منابع ملی تأمین اعتبار شده که برای این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی در مجموع ۲۳ میلیارد تومان از منابع مختلف تامین اعتبار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: تعمیر و تجهیز مدارس قدیمی در حوزه اختیارات استان است و برای تسریع در روند کار، به اندازه اعتبارات ملی، اعتبارات در استان نیز پیش بینی شود.

محمود نقوی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سالیان اخیر اوضاع تعمیر و تجهیز در استان خوب نبوده، این امر توجه ویژه‌ای می‌طلبد و سهم اعتبارات استانی ما در سال ۱۴۰۰، ۳ درصد بوده و در سال ۱۴۰۱ نیز ۵ درصد بوده که امیدواریم این رقم به ۱۵ درصد برسد.

* در حال حاضر تراکم دانش آموزان در مدارس شهرستان بهار بالا است

فرماندار شهرستان بهار نیز گفت: در سطح شهرستان مدارس فرسوده وجود دارد که نیاز به نوسازی دارند و تسریع در اجرای پروژه‌های آموزشی ضروری است.

مجتبی فیض الهی تصریح کرد: در حال حاضر تراکم دانش آموزان در مدارس شهرستان بالا است که با ساخت مدارس جدید و توسعه فضاهای آموزشی، تراکم به حداقل می‌رسد.

وی از پیگیری ها در راستای تخصیص اعتبار خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده، از بودجه ملی و استانی و سفر ریاست جمهوری، اعتباراتی تخصیص یافته تا بخش عمده‌ای از پروژه‌های نوسازی را در مهر ماه امسال افتتاح کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات