مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به عدم بارش‌ها و افت منابع آبی در لاشار از اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای رفع تنش‌های آبی ۶۹ روستای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۴۹۵۳
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به شروع عملیات آبرسانی به ۶۹ روستای لاشار در سالجاری گفت: تهیه نقشه‌های مورد نیاز برای خطوط انتقال و شبکه توزیع مجتمع ۶۹ روستایی این شهرستان به منظور اجرای آن در قالب طرح جهاد آبرسانی در برنامه کاری شرکت قرار دارد.

وی با اشاره به سایر برنامه‌ها و مصوبات جلسه با فرماندار لاشار افزود: اختصاص ۶ کیلومتر لوله برای اصلاح و توسعه شبکه‌های آب آشامیدنی در نیمه نخست امسال،انتخاب پیمانکار برای شروع عملیات اجرای شبکه روستای الله‌آباد و اجرای شبکه توزیع و روستاهای منطقه هبودان نیز انجام می‌شود.

علیرضا قاسمی، با بیان اینکه سه حلقه چاه برای مجتمع پیپ در مدار بهره‌برداری قرار دارد، افزود: به دلیل عدم بارندگی‌های مناسب و افت سطح آب چاه‌ها، حفر یک حلقه چاه جدید، ادامه حفاری و ایجاد گالری در برنامه قرار گرفت.

وی از ادامه حفاری و کف‌شکنی ۱۰ حلقه چاه در سطح روستاهای دچار تنش آبی لاشار خبر داد و افزود: تحویل یک دستگاه تانکر آبرسانی سیار برای این شهرستان تا تیرماه انجام خواهد شد.

در همین راستا این شرکت ضمن برگزاری جلسات مدون تنش آبی در طول سال، پیگیری اخذ اعتبارات لازم و بررسی‌ و پایش میدانی وضعیت آب و شرایط موجود، نسبت به اجرای طرح‌هایی جهت کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی اقدام می‌کند.

 

ارسال نظرات