رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان دارای سه میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین است که می‌تواند نقش مهمی در تامین گوشت مورد نیاز کشور ایفا کند.
کد خبر: ۹۵۰۴۹۶۱
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سید محمد رضا سیدحسینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از مهمترین شاخص‌های دام و طیور در سیستان و بلوچستان می‌توان به وجود نژادهای برتر دام و طیور کشور، شامل گاو سیستانی، گاو دشتیاری، گوسفند بلوچی، مرغ خزک، مرغ دشتیاری اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیمی از شتر کشور یعنی حدود ۷۴ هزار نفر در سیستان و بلوچستان وجود دارد توسعه پرورش شتر شیری در استان شتاب مناسبی به خود گرفته و عرضه شیر شتر با بسته بندی و برند مناسب به عنوان یک محصول جدید با کیفیت دارویی و غذایی ( غذادارو) درآمد قابل توجهی برای دامداران منطقه داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: شرایط اقلیمی، علاقه مندی و توان تخصصی دامداران در پرورش شتر، مقاومت بالای شتر به کم آبی و تغذیه از مراتع ضعیف بهترین فرصت را برای توسعه شترداری در این استان پهناور فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه شتر بلوچی و شتر جماز عمده نژاد شتر در سیستان و بلوچستان هستند،تصریح کرد: برنامه شترداری نوین در استان تدوین شده و تلاش داریم با بهره‌گیری از فرصت مرز و واردات شترهای پر تولید و اجرای برنامه اصلاح نژادی، توسعه شترداری نوین در استان شتاب بیشتری پیدا کرده و فرصت‌های شغلی جدید و درآمدزا فراهم شود.

سید حسینی از فعال بودن ۷۰ واحد صنعتی پرورش شتر شیری و داشتی خبر داد و گفت: توسعه شترداری نوین در این استان یک ضرورت است.

این مسئول بیان کرد: بزرگترین مرکز توسعه و پرورش شتر کشور با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سازمان جهادکشاورزی در منطقه لواریاب شهرستان زاهدان با وسعت ۱۰۰ هکتار در حال ساخت است.

ارسال نظرات