استاندار یزد:

گردشگری و فن‌آوری در میبد تقویت شود

استاندار یزد گفت: شهر میبد اگر بخواهد اوج بگیرد ، باید ۲ بال نوآوری و فن آوری و گردشگری شهر با همکاری مراکز علمی و مردم تقویت شود.
کد خبر: ۹۵۰۴۹۸۹
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ مهران فاطمی در نشست با مسئولان و فرهیختگان میبد با معرفی میبد به عنوان یک شهر ممتاز صنعتی در کل استان و حتی در کشور ادامه داد: اتخاذ این رویه در شهری مانند میبد به جای فقط اشتغال زایی برای کارگران یدی موجب فراهم شدن زمینه اشتغال برای تحصیل کرده‌های فوق لیسانس و دکتری و پسادکتری و نخبگان می‌شود.

استاندار یزد با معرفی میبد به عنوان یک شهر ممتاز صنعتی در کل استان و حتی در کشور ادامه داد: اتخاذ این رویه در شهری مانند میبد به جای فقط اشتغال زایی برای کارگران یدی موجب فراهم شدن زمینه اشتغال برای تحصیل کرده‌های فوق لیسانس و دکتری و پسادکتری و نخبگان می‌شود.

فاطمی بازسازی و نوسازی خطوط تولید که منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود و همچنین تشکیل ستاد تسهیل را پیشنهاد‌های بسیار خوب مطرح شده در این نشست معرفی کرد و قول پیگیری برای تحقق آن‌ها داد.

وی در ادامه اظهار کرد: بعد از چهل سال برای اولین بار در اواخر سال ۱۴۰۱، ۱۰۰ درصد یک درصد فروش معادن که حق استان است و باید برمی‌گشت، وصول شد و برگشت داده شد و از این مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به میبد داده شده و امسال نیز باب این موضوع که با پیگیری استانداری و نمایندگان استان در مجلس باز شده، همچنان باز است و گزارش آن به صورت شفاف به مردم ارائه می‌شود.

استاندار یزد در ادامه سخنان خود گفت: تاریخ نظام تامین مالی مبتنی بر بازار پول گذشته و به عبارتی صرفا بر اساس منابع بانکی نمی‌توان سرمایه گذاری کرد. باید به سمت بازار سرمایه رفت.

وی تصریح کرد: انصافا میبد در این خصوص پیشتاز بوده است و یکی از خصوصیات برجسته صنعت در میبد این است که صنعت میبد نسبت به سایر شهرستان‌ها و مناطق توسعه کشور مردمی‌تر است و مردم در صنعت ایجاد شده سهم دارند که باید این رویه تقویت و بسیار نظام‌مند و شفاف شود و از طریق بازار بورس و فرا بورس اتفاق بیفتد.

فاطمی همچنین با اشاره به مسائل زیست محیطی، بارگذاری کارخانجات آلاینده و پرآبخواه از عقدا تا مهریز را بر اساس منطق علمی و اجتماعی ممنوع اعلام کرد و تاکید نمود: این موضوع به هیچ عنوان ممانعت از راه اندازی کارخانجات و صنایع نیست بلکه ایجاد چالش برای حرکت از سمت اقتصاد منبع محور به سمت اقتصاد دانش بنیان است.

وی همچنین گزارشی از پیگیری‌های انجام شده مرتبط به دادن امتیازات به شهرستان میبد بابت رشد نرخ ۲ و نیم درصدی این شهر و چند شهر دیگر استان، بورسیه دانشجویان، منطقه ویژه اقتصادی میبد و همچنین توسعه صنایع دستی ارائه داد و از فرماندار نیز درخواست پیگیری به صورت خاص در ارتباط با بخش هویت آفرین و اشتغال زای صنایع دستی کرد.

ارسال نظرات