زنجان _ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ٣۵٩ تن و ۴۴٧ کیلوگرم دانه‌های روغنی کلزا از کشاورزان زنجانی که در سال گذشته برداشت کرده بودند از طریق مراکز منتخب در استان خریداری شد.
کد خبر: ۹۵۰۵۰۷۴
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

خرید تضمینی بیش از ٣۵٩ تن دانه های روغنی کلزا از کشاورزان زنجانی در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ ولی اله زمانی با اشاره به افزایش ۸ هزار تومانی قیمت خرید تضمینی کلزا در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: مبلغ ۷۹ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال از بهای خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در سال گذشت به کشاورزان استان زنجان پرداخت شد.

ولی اله زمانی افزود: سال گذشته ۸ مرکز خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا و گلرنگ در شهرستان‌های ماهنشان، ابهر، خرمدره، طارم هرکدام یک مرکز و در خدابنده و زنجان نیز هر کدام دو مرکز خرید این محصول از کشاورزان انجام می‌شد.

وی با اشاره به اینکه محموله‌های کلزا تحویلی کشاورزان در سال گذشته کاهش داشته بود، اظهار کرد: ۱۱۴ محموله دانه‌های روغنی کلزا از ۸۲ کشاورز خریداری و ذخیره شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: با هدف تشویق کشاورزان به کشت محصولات اساسی، قیمت خرید تضمینی کلزا به ۲۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم افزایش داده شده بود.

لازم به توضیح است سالانه دانه‌های روغنی کلزا تولید شده توسط غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به صورت تضمینی و با نرخ دولتی خریداری و به کارخانه‌های روغنی کشی ارسال می‌شود.

ارسال نظرات