خبرهای داغ:

واکسیناسیون بیش از ۲ میلیون دام‌ در خوزستان علیه بیماری آبله

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از آغاز طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی سبک در استان در مقابل بیماری آبله خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۵۱۲۱
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳

واکسیناسیون بیش از ۲ میلیون دام‌ در خوزستان علیه بیماری آبله

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، دکتر ناصر عسکری فرد گفت: طرح واکسیناسیون و ایمن سازی جمعیت دامی سبک در خوزستان به صورت رایگان از امروز، شنبه ۲۶ فروردین ماه آغاز شده است و تا تیرماه امسال ادامه دارد.واکسیناسیون دام‌های خوزستان علیه بیماری آبله

 

وی افزود: پیش بینی می‌شود در این طرح بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار راس گوسفند و بز در مقابل بیماری آبله در سطح استان واکسینه شوند.

 

عسکری فرد می‌گوید: بیماری آبله یک بیماری عفونی ویروسی و بسیار واگیر دار دام‌ها به ویژه گوسفند و بز بوده که از مهم‌ترین نشانه‌های آن ایجاد برجستگی‌های ریز، تاول‌ها و ضایعاتی بر روی پوست قسمت‌های فاقد پشم بدن دام است که سبب ایجاد مشکلاتی نظیر آسیب پوست، عفونت‌های ثانویه و تلفات دام و در نهایت بروز خسارت‌های اقتصادی به صنعت دامپروری می‌شود.

 

مدیرکل دامپزشکی خوزستان واکسیناسیون را از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها دانست و ادامه داد: به وسیله واکسیناسیون می‌توان از ابتلاء دام‌ها به بیماری‌های مختلف جلوگیری کرد و نقش بسیار مهمی در حفظ بهداشت و سلامت دام دارد و در نتیجه نقش موثری در حفظ سلامت عمومی ایفا می‌کند، علاوه بر این از نظر اقتصادی در صنعت دامپروری نیز اهمیت فراوانی دارد.

 

عملیات پایش و مراقبت بیماری‌های دامی از خدمات و اقدامات دامپزشکی است که در تشخیص سریع بیماری‌ها و برنامه ریزی جهت کنترل آن‌ها بسیار موثر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها