نماینده مردم یزد:

مأموریت پاسدار و بسیجی هیچ‌وقت به پایان نمی‌رسد

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: مأموریت پاسدار و بسیجی هیچ‌وقت به پایان نمی‌رسد؛ شهید حجازی به‌عنوان کسی که بیش از ۴۰ سال به اسلام و انقلاب خدمت کرد، الگوی برای پاسداران و بسیجیان است.
کد خبر: ۹۵۰۶۳۹۹
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمد صالح جوکار در مراسمی که به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی برگزار شد، اظهار کرد: هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی برای مبارزه با مردم ایران تلاش خود را مضاعف کرد.

وی ادامه داد: اولین پدیده‌ای که در مقابل انقلاب اسلامی ظهور کرد، جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس بود که ایران اسلامی این دوران را با فرماندهی امام راحل و یاری رهبر انقلاب در سایه تلاش، ایمان، آگاهی، ایثارگری، همت و شجاعت رزمندگان اسلام با پیروزی گذراند.

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: برخی بر این باور بودند که بعد از جنگ سپاه و پاسدار فعالیتی نخواهند داشت چراکه مأموریت آن‌ها در هشت سال دفاع مقدس به پایان رسیده است؛ اما شاهدیم که از اول انقلاب تاکنون استکبار جهانی دست از سر این انقلاب و نظام برنداشته و همراه در ستیز با ما بوده است.

وی با اشاره به هجمه دشمن در برهه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی، ادامه داد: در همان سال‌های اوایل انقلاب اغتشاشات داخلی و فتنه‌گری‌هایی با مدیریت و برنامه‌ریزی دشمنان در داخل کشور رخ می‌داد؛ گسترش و توسعه نهضت اسلامی در منطقه غرب آسیا با پدیده جدیدی به نام تکفیر که از درون اسلام شکل گرفت و علیه امت اسلامی وارد صحنه شد، مواجه شدیم.

جوکار با اشاره به آیه شریفه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلً» تصریح کرد: برای بسیجیان و پاسداران کار هیچ‌وقت تمام نمی‌شود؛ کسانی که با خدای خود عهد بستند باید همواره به عهد خود پایدار بوده و مسیر الهی را ادامه دهند.

وی تأکید کرد: کشمکش و نزاع بین حق و باطل همواره در طول تاریخ وجود داشته است و تمام‌شدنی نیست؛ این مسئله در داخل نهضت اسلامی و جمع مسلمانان هم وجود دارد.

جوکار با اشاره به مجاهدت سردار شهید حجازی در مقابله با رژیم پهلوی، دستگیری ایشان توسط ساواک و بعدازآن تحصیلات حوزوی و دانشگاهی ایشان و بعدازآن در کسوت پاسداری تصریح کرد: تحصیلات دانشگاهی و حوزوی ایشان را شخصیتی متفاوت ساخته بود؛ به‌گونه‌ای که برای پیشبرد اهداف انقلاب دارای پشتوانه قوی فکری بود.

وی ادامه داد: شهید حجازی چه در دوران دفاع مقدس و چه بعدازآن در کسوت‌های مختلف با پشتوانه فکری قوی که داشت اقدامات و طرح‌های بزرگی انجام داد.

نماینده مردم یزد گفت: شهید حجازی به‌عنوان کسی که بیش از ۴۰ سال به اسلام و انقلاب خدمت کرد، الگوی برای پاسداران و بسیجیان است.

ارسال نظرات