خبرهای داغ:
خطیب جمعه قزوین؛

عظمت نماز عید فطر با حضور یکپارچه و متمرکز مردم رقم می‌خورد

آیت اله عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: عظمت نماز عید سعید فطر با حضور یکپارچه و متمرکز مردم رقم می‌خورد.  
کد خبر: ۹۵۰۶۵۹۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

قزوین_ به گزارش بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: بی‌توجهی به تقوا آثار و عواقب نامطلوبی دارد، از خدای متعال می‌خواهیم در این ساعات باقیمانده ماه مبارک رمضان، دل‌های ما را از پذیرایی ویژه ماه مبارک یعنی تقوا نورانی بفرماید.

نماز عید فطر را متمرکز و یکپارچه برگزار کنیم

وی با بیان اینکه عظمت نماز عید فطر با حضور یکپارچه و متمرکز مردم رقم می‌خورد، ادامه داد: تا ساعاتی دیگر عید سعید فطر از راه می‌رسد، عید فطر عیدالله‌الاکبر است، این عید بزرگ را خدمت همه نمازگزاران معزّز و مکرّم و تبریک عرض می‌کنیم، این عید بزرگ را به همه ملت غیور، سرافراز و سربلند پای دین و ایمان در این مملکت اهل بیت (ع) تبریک عرض می‌کنیم، همچنین این عید سعید را به محضر مبارک حضرت صاحب‌الزمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام‌المسلمین، تبریک عرض می‌کنیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در یکی از خطبه‌های نماز عید فطر فرمودند این روز عید فطر است برای آن کسی که خدا روزه و نمازش را پذیرفته است، حضرت در ادامه فرمودند هر روزی که انسان آلوده به معصیت خدا نشود، زبانش کار دست او ندهد، چشمش گناه نکند، عفت، حیا و حجاب رعایت شود، عدالت اجرا شود و به کسی ظلم نشود، هر روزی که عبادت خدا شود، هر روزی که آدم‌ها همدیگر را دلگرم و امیدوار نگه دارند، همان روز عید است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: روز جمعه نیز عید است، موالید انبیاء و اولیاء عید است، مناسبت‌هایی که قرآن از آن‌ها تعبیر به ایام‌الله کرده عید هستند اما در میان همه اعیاد عید فطر عید بزرگ خداست و باید بزرگ داشته شود، خوب نیست «یا اهل الکبریاء والعظمه» را در یک گوشه‌ای با چند نفر خواند، این عظمت را باید در مصلاهای بزرگ دید، عظمت نماز عید فطر باید این گونه دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: لازمه این بزرگ داشتن این است که همه همت کنیم برای اینکه این عظمت آفریده شود، در هر شهری، در هر محلی، در هر جایی که می‌توانیم در برپایی نماز باشکوه عید فطر به صورت متمرکز اقدام کنیم تا وقتی در پیشگاه خدا «یا اهل الکبریاء و العظمه» را می‌خوانیم، این عظمت را در صفوف نمازگزاران مشاهده کنیم.

روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: روز تأسیس سپاه پاسداران را در پیش داریم، خدا را شاکریم که این نهاد نورانی، انقلابی و اهل جهاد خطرناک بزرگی را از سر ملت ما دور کرده است، این نهادی که اکنون دیگر امنیت ملی ما را تأمین کرده و در حال تلاش برای امنیت کشورهای دیگر است.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امیدواریم خدای متعال هر روز بر قوّت بازوی همه نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، بسیج مردمی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی هوایی، نیروی انتظامی و همه نهادها بیفزاید، ان‌شاءالله بازوان قوی، اراده‌های محکم، صداقت و ایمان هر روز در این عزیزان افزایش داشته باشد.

گرایش جوانان به دین بیشتر شده است

وی یادآور شد: روز بزرگداشت شیخ بهایی را نیز در پیش داریم، شیخ بهایی به گردن ملت ما و ملت‌های دیگر حق دارد، او از جبل‌العامل لبنان هجرت کرد و مدتی در قزوین ماندگار بود، اکنون خیلی چیزها در زندگی دینی داریم که آموزه‌های آن دوره است، یکی از آن‌ها همین اعتکاف است که در ماه مبارک رمضان هم حدود هزار نفر از دختران و پسران جوان ما در این شهر اعتکاف داشتند و صحنه‌های تماشایی خلق شد که روح انسان با دیدن آن‌ها تازه و امیدوار می‌شود.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: دشمنان دائماً القا می کند که جوانان از دین برگشته اند، در حالی که در اعتکاف محدودیت نام نویسی وجود دارد و ظرفیت ها تکمیل شده بود و اینها نشان دهنده گرایش جوانان به دین، قرآن و معنویت است.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: در کتب تاریخی دوران شیخ بهایی داریم که حدود 500 سال پیش در قزوین اعتکاف بوده است و اینها سرمایه های معنوی استان محسوب می شود.

تحولات بزرگ سیاسی در منطقه در حال شکل‌گیری است

وی عنوان کرد: تحولات بزرگ و اتفاقات مهم سیاسی در منطقه در حالش شکل گیری است، سوریه ای که برخی از کشورهای عربی طرد کرده بودند، الان در حال مسابقه هستند که با دولت سوریه روابط دوباره دیپلماتیک برقرار کنند و اینها تحولات جدی منطقه است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در موضوع دلار نیز کشورهای دنیا در حال تلاش هستند تا در معاملات خود دلار را کنار بگذارند و اینها در نهایت موجب تضعیف اقتصاد امریکا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: روز قدس در همه جای کشور و در استان ما بسیار باشکوه برگزار شد و جمعیت قابل توجهی بیشتر از سال های گذشته در راهپیمایی شرکت کردند. رژیم صهیونیستی تازه راه افتاده بود کشورهای عرب را با خود همراه کند و برخی از کشورهای خوار و ذلیل هم آغوش باز کرده بودند اما آنها نیز پشیمان شدند و ورق برگشت.

وی ادامه داد: در رژیم صهیونیستی تمرد نظامیان آغاز شده است و صدای شکسته شدن هیبت این جرثومه شنیده می شود و امیدوار هستیم این اتفاق به زودی محقق شود.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: این روزها سالروز اتفاق طبس است، زمان اتفاق حادثه طبس مردم خواب بودند اما خدا کار خود را کرد و پیشرفته ترین هواپیماها و هلی کوپترهای امریکایی پیچیده ترین ادثه را پیش بینی کرده بودند و طوفانی از شن به پا خواست و آنها را به آتش کشید و شعله های جهنم در طبس به پا خواست و خداوند را به خاطر این موهبت شکرگزار هستیم.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به سالروز شهادت امیرسپهبد قرنی گفت: گروهک تروریستی فرقان شهید قرنی را ترور کردند که این روز را گرامی می داریم.

وی اظهار کرد: روز بزرگداشت سعدی را داریم که بسیاری از فرهنگ اجتماعی و اخلاقی ما آیات و روایات را به بیان شعر به ما آموخت و این روز را گرامی می داریم.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: امام صادق (ع) فرمودند «ما من قدم سعت إلی الجمعه إلا حرّم الله جسدها علی النار»، یعنی هیچ قدمی نیست که در راه نماز جمعه برداشته شود مگر آنکه خدا جسم این صاحب قدم را از آتش جهنم دور نگه می‌دارد و آتش جهنم را بر او حرام می‌کند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: خدای متعال نیز در آیه ۹ سوره جمعه فرمود «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ»، یعنی (اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد چون براى نماز جمعه ندا سر داده شد به‌سوى ذكر خدا بشتابيد و داد و ستد را واگذاريد اگر بدانيد اين براى شما بهتر است)، خداوند فرمود بکوشید و به سوی نماز جمعه بشتابید، نگفت معمولی بروید، بلکه فرمود با انگیزه، با علاقه، با شتاب و با نشاط به سمت جمعه حرکت کنید.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم خدای متعال توفیق برگزاری نمازهای جماعت در همه مساجد شهرها و روستاها، برگزاری نمازهای جمعه باشکوه و نماز عید باشکوه را به همه ما عنایت کند.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها