امام جمعه هرات عنوان کرد

سپاه افتخار ایران اسلامی است/ پاسداران حافظان انقلاب و دستاورد‌های نظام اند

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نماز عبادی سیاسی این هفته هرات به امامت حجه الاسلام والمسلمین جعفری اقامه شد.
کد خبر: ۹۵۰۶۶۱۳
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، امام جمعه هرات در ابتدای خطبه‌های اول نماز همه مؤمنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی در ادامه با اشاره به آیه ۳۵ سوره مائده هدف از تقوا و هدف از جستن وسیله برای تقرب به خدا و هدف از مجاهدت در راه خدا را رسیدن به رستگاری عنوان کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه برای رسیدن به مرتبه متقین انجام واجبات و ترک محرمات ضروری است، عمل به آداب ماه مبارک رمضان را یکی از راه‌های رسیدن به خدا عنوان کرد.
خطیب جمعه هرات در ادامه با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، عیدی اصلی در این روز را رسیدن به مقام محبت خدا عنوان کرد.
اشاره به دعای اول صحیفه سجادیه، هدف از خلقت انسان از سوی خداوند را دوست داشتن انسان عنوان کرد و به بیان آیات و روایات در این خصوص پرداخت و بر ایجاد رابطه قلبی با خداوند تاکید کرد.
نگاه به دنیا به عنوان یک ابزار و وسیله برای رسیدن به خداوند و استفاده شایسته از آن برای تقرب به خداوند از دیگر مطالبی بود که حجه الاسلام والمسلمین جعفری در خطبه‌های اول نماز بدان اشاره کردند.

امام جمعه هرات در ابتدای خطبه‌های دوم نماز جمعه هرات همگان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های پیش رو به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام اشاره کرد و افزود:سپاه امروز افتخار ایران اسلامی است و هرجا نامی از سپاه باشد امید در دل مستضعفان و خار چشم دشمنان خواهد بود.
پاسداران از نیرو‌های مخلص و جان بر کف و همیشه در صحنه و پیروان سالار شهیدان هستند که خودشان را وقف حفظ انقلاب، ولایت و همچنین حفظ دستاورد‌های نظام و آرمان‌های شهدا کرده اند.
اشاره به سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس در ۵ اردیبهشت ماه و فرمایشات حضرت امام خمینی رحمه الله علیه در خصوص دست یاری خداوند در پیروزی‌های جبهه حق در مقابل دشمنان از دیگر مطالبی بود که امام جمعه هرات بدان اشاره نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار