خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان؛

سپاه به دنبال خارج کردن کشور از وابستگی است/تحریم این نهاد از سوی دشمن یعنی ما به خوبی کار می‌کنیم

سردار شاهوار پور در گفتگو با بسیج گفت: سپاه به دنبال اقداماتی در راستای توسعه و پیشرفت کشور در همه ی جوانب و خارج کردن کشور از وابستگی است و تحریم این نهاد از سوی دشمن نیز به همین دلیل است.
کد خبر: ۹۵۰۶۶۴۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳

سردار حسن شاهوار پور در گفتگویی که به مناسبت روز تاسیس سپاه پاسداران با خبرگزاری بسیج داشت گفت که اواخر دهه ۵۰ خورشیدی هدف تثبیت و استقرار انقلاب اسلامی بود که دشمن نیز پیش تر غفلت کرد و انقلاب به پیروزی رسید.

 

او با اشاره به اینکه در آن دوران آمریکا و شوروی به دنبال آن بودند تا روند انقلاب متوقف شود یادآور شد که مدتی بعد ابر قدرت شرق و غرب به سمت براندازی رفتند و نتیجه گرفتند جمهوری اسلامی به طور کلی نباید مستقر گردد.

 

سردار شاهوار پور تدبیر امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی طی این دوره را ایجاد نهادهایی در بخش های مختلف با رویکرد و جوهره انقلابی دانست و دلیل آن را نیز نبود «یک مجموعه پابکار امنیتی» به منظور انتظام بخشی و سر و سامان دادن به وضعیت نا امنی ها عنوان کرد.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر عج خوزستان می گوید: اوایل انقلاب جریان های معاند در داخل کشور شکل گرفته بود و «پس مانده هایی» از رژیم سابق نیز مانند ساواک مانده بودند و در استان‌هایی مانند خوزستان و کردستان و بعدا در تهران به صورت مسلحانه شروع به مبارزه کردند.

 

این مقام ارشد سپاه پاسداران ادامه داد: امام تصمیم گرفتند سپاه با چند بُعد تشکیل شود و بتواند به مردم خدمات خود را بدون واسطه ارایه دهد؛ قصد دولت تقسیم مساوی خدمات و امکانات به تمامی نقاط کشور بود و این مسئله نیاز به وجود یک نهاد انقلابی داشت.

 

سردار حسن شاهوار پور گفت: سپاه پاسداران در حوزه خدمات درمانی و بهداشتی نیز از طریق آبرسانی و استقرار گروه‌های پزشکی جهادی حرکت خوبی توانست انجام بدهد.

 

سپاه بعدا به سایر حوزه ها از جمله مسایل امنیتی ورود کرده و در حوزه هوایی نیز وارد شد و توانست امنیت خوبی را در زمینه پرواز هواپیماها برقرار کند.

 

ما مفتخر به یک دین و ملت بزرگ هستیم

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان اشاره کرد که باید امنیت برقرار می شد و بسیج توانست به خوبی با کمک خود مردم آن را انجام دهد؛ به این ترتیب که متولی امنیت شهروندان خود آنها می شدند.

 

سردار شاهوار پور یکی از ویژگی های مهم سپاه را مردمی بودن آن دانست که در داخل کشور در زمینه بسیج کنندگی بین دانش آموزان و دانشجویان و بخش های مختلف فعال است و در خارج از کشور روابط معنوی با دوستداران انقلاب اسلامی دارد؛ سپاه قدس در کشورهای مختلف همسایه ارتباط تنگاتنگی با مردم دارد و از ظرفیت مردمی استفاده می‌کند.

 

او دلیل نقش آفرینی سپاه در خارج از مرزها را برای بازدارندگی و عمق بخشی به تفکر انقلاب عنوان کرد که می‌تواند امنیت را تضمین کند.

 

این فرمانده ارشد سپاهی به این نکته نیز اشاره کرد که سپاه در حوزه مهندسی تجارب بسیار گرانسنگی را بدست آورد و آن را از جنگ و دفاع مقدس به سمت سازندگی برد؛ سازندگی که می‌تواند پایدار باشد و مداومت داشته باشد؛ یکی از کارهایی که سپاه شروع کرد ساخت سد کرخه بود و نخستین تجربه سپاه در کارهای عمرانی و سنگین بود که می توانست ۵ میلیون مترمکعب آب را مهار کند و امروز نیز آنچنان در این حوزه پیشرفت داشتیم که حالا به خارج کشور نیز صادر می‌شود.

 

د‌ر حوزه تونل سازی، ریل گذاری، ساخت اسکله و بنادر هم سپاه پاسداران اقدامات وسیعی انجام داده و بر اساس گفته سردار حسن شاهوار پور «در برخی حوزه‌های سازندگی سپاه با جرات نه رقیب پیمانکار داخلی بلکه خارجی نیز ندارد.»

 

این فرمانده نظامی در بخشی از صحبت های خود به تحریم سپاه اشاره کرد و آن را تحریم اقتصاد ایران دانست سپس افزود: دشمن گمان می‌برد که پس از جنگ جمهوری اسلامی آرام آرام به سمت نابودی می‌رود اما چنین نشد و پس از آن براندازی را مطرح کردند، از این طریق نیز به نتیجه نرسیدند و سرانجام طرح «مهار» را ایجاد کردند و ممکن است با توانمندی های خودشان کارهای بزرگی انجام دهند که نباید اجازه داد چنین شود زیرا که کشور ما سابقه تمدنی طولانی دارد و امروز نیز سپاه مفتخر به یک دین بزرگ؛ اسلام و یک ملت عظیم؛ ایران است که نتیجه آن جمهوری اسلامی ایران شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار