عضو هیات مدیره شرکت هپکو مطرح کرد

واردات؛ چالش اصلی هپکو/ هدفگذاری تولید ۳۴۰۰ میلیارد تومانی در سال جاری

عضو هیات مدیره شرکت هپکو گفت: واردات ماشین آلات نو و دست دوم همواره برای شرکت چالش ایجاد کرده است و در واقع شرکت های واردکننده رقیب هپکو به شمار می روند.
کد خبر: ۹۵۰۷۳۴۹
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اردوی "راهیان پیشرفت" به منظور بازدید از صنایع تخصصی شهر اراک(هپکو و واگن پارس) به همت سازمان بسیج کارگری و رسانه استان و با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران رسانه های دیداری و بر خط برگزار شد.
داریوش رحمت‌ نژاد، عضو هیات مدیره شرکت هپکو در نشست خبری با اصحاب رسانه در قالب بازدید خبرنگاران از این مجموعه به تاریخچه تأسیس این شرکت اشاره کرد و گفت: این شرکت در سال ۱۳۵۴به منظور مونتاژ ماشین آلات راهسازی تأسیس شد و پس از انقلاب، اقدام به فعالیت و ساخت تجهیزات داخلی کرد.

وی افزود: این شرکت در دوران دفاع مقس نیز نقش برجسته خود را با مشارکت در ساخت گلوله ۱۲۲، غلتک چرخ آهنی و ساخت بولدوزر برای عملیات خاکریزی و در نهایت تقدیم ۱۶ شهید و تعداد زیادی آزاده، به نمایش گذاشت.

عضو هیات مدیره شرکت هپکو تصریح کرد: فعالیت این شرکت در دوران دفاع مقدس باعث شد که مورد حمله دشمن قرار گیرد و در عین حال همین اثربخشی باعث شد که طرح توسعه شرکت با کمک لیپهر آلمان و ولوو سوئد کلید بخورد تا در زمینه ساخت ماشین آلات راهسازی و تولیدی فعالیت خود را آغاز کند.

رحمت نژاد ادامه داد: در سال ۱۳۷۳ هپکو موفق شد که صادرکننده قطعه به لیپهر باشد و پس از آن وارد ساختِ پروژه های صنعتی مانند تجهیزات نیروگاه های بادی در زمینه فولاد، ذوب فلزات، ریخته گری و ... شود.

وی افزود: در سال ۱۳۸۴با واگذاری این شرکت به بخش خصوصی و در کنار آن تحریم شرکت با چالش جدی مواجه شد و عملا کاهش سرمایه در گردش و کاهش تولیدات رقم خورد به طوری که سال ۱۳۹۴ اوج مشکلات درون سازمانی شرکت بود و توان اجرایی شرکت عملا متوقف شد.

عضو هیات مدیره شرکت هپکو ادامه داد: با واگذاری شرکت در سال ۱۳۹۹ به سازمان تامین اجتماعی و تهاتر بدهی ها، فضایی برای تولید و ورود ه ازار از شد و رای جران عق ماندگی پنج ساله و رقات در بازار تصمیم به ورود به بازار تولید ماشین آلات معادن کردیم.

رحمت نژاد با بیان اینکه بخش مهندسی و خدمات پس از فروش در واقع دو مزیت بزرگ شرکت هپکو به شمار می رود، گفت: از طریق پیش فروش، روند تولید دنبال شد و با اعتمادآفرینی مشتریان، جذب شرکت شدند و جهش استراتژیک و تنوع ۱۴محصول شکل گرفت.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ این شرکت ۳۰۰ میلیارد تومان تولید را رقم زد، در سال ۱۴۰۱ این رقم به ۱۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و همه سفارشات تولید و تحویل شد و با سرافرازی و شعار "ما هستیم" سال گذشه را به پایان رساندیم.

عضو هیات مدیره شرکت هپکو هدفگذاری ۳۴۰۰ میلیارد تومانی برای سال جاری را عنوان کرد و افزود: هپکو به دنبال تدوام فعالیت مثبت خود است لذا با صندوق بیمه معادن وارد مذاکره شده و تولید ۶۰۰ دستگاه محصول مد نظر است.

رحمت نژاد ساخت دامپتراک های برقی بالای ۱۰۰ تن را از دیگر هدفگذاری های شرکت اعلام و تصریح کرد: واردات ماشین آلات نو و دست دوم همواره برای شرکت چالش ایجاد کرده است و در واقع شرکت های واردکننده رقیب هپکو به شمار می روند.

وی خاطرنشان: با استفاده از توان فنی به دنبال ایجاد محصولات نو و جهش در تولیدات هستیم، هپکو محصولات را براساس نیاز مشتری تولید می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار