خبرهای داغ:
همزمان با هفته کار و کارگر؛

آیین اهدای ۹۸۰ واحد مسکونی و ۱۱۰ هزار بسته کمک مومنانه در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: همزمان با هفته کار و کارگر آیین اهدای ۹۸۰ واحد مسکونی و ۱۱۰ هزار بسته کمک مومنانه به نیازمندان سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۷۴۴۳
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹

علی اصغر عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج نیوز گفت: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان اصفهان افتخار دارد که با رویکرد تحقق شعار سال و تقویت و رفع موانع تولید و ارائه خدمات به بسیجیان کارگر در راستای اجرای ماموریت‌های قرارگاه‌های ۹ گانه سند راهبردی بسیج هم در جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری و هم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی دوشادوش سایر اقشار بسیج ایفای ماموریت داشته باشد.

وی با اشاره به هفته کار و کارگر افزود: پنجم تا یازدهم اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته کار و کارگر نامگذاری شده که ۹ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز بسیج کارگران و کارخانجات نامگذاری شده است.

رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه این نامگذاری به خاطر سالروز تدفین پیکر اسوه کار و پیکار سردار شهید عبدالحسین برونسی است، اظهار کرد: تمام تلاش مدیران و فرماندهان رده‌های بسیج کارگری این است که بتوانند دستاوردها، عملکردها، رویکردها و نقش راهگشای کارگران در تحقق شعار سال را معرفی و تبیین کنند.

عطایی با اشاره به اقدامات بسیج کارگری و کارخانجات استان در هفته کار و کارگر، عنوان کرد: برگزاری جلسات تبیینی پیرامون شرایط پیش‌رو و اقدامات خصمانه دشمنان در سوءاستفاده از شرایط امروز کارگران، برگزاری یادواره خانگی شهدای کارگری استان در تمامی شهرستان‌ها، برگزاری رویداد سراسری فضای مجازی با هشتگ «کارگر ایرانی‌ام» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، افتتاح چند پایگاه بسیج کارگری در شرکت‌ها و مناطق صنعتی و اجرای رزمایش شیفت ایثار در کلیه واحدهای تولیدی و کارخانجات توسط بسیجیان ایثارگر از جمله برنامه‌هایی است که در هفته کار و کارگر در سطح استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شاخص‌ترین و بزرگترین برنامه هفته بسیج کارگری که یک برنامه ملی و سراسری است، برگزاری آیین اهدای ۹۸۰ واحد مسکونی به نیازمندان سطح کشور است که در اصفهان برگزار می‌شود. همچنین در همان آیین، توزیع ۱۱۰ هزار بسته کمک مومنانه در سراسر کشور توسط رده‌های بسیج کارگری آغاز می‌شود. معرفی شهید شاخص جامعه تولید و کارگری، تجلیل از جهادگران بسیجی استان و افتتاح سه باب منزل مسکونی در شهرستان لنجان از دیگر برنامه‌های این آیین است.

رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: شهید محمد کاظم‌زاده از شهدای شهرستان فلاورجان و از مهندسین شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان شهید شاخص جامعه کارگری و تولید سال ۱۴۰۲ معرفی می‌شود.

عطایی با بیان اینکه در هفته کار و کارگر سفیران تولید و کارگران نمونه در راستای جهاد تبیین و تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های عرصه‌های تولید در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه حضور پیدا می‌کنند، افزود: همچنین مسئولین و فرماندهان حوزه‌های بسیج کارگری شهرستان‌ها با حضور در نماز جمعه‌ها، به تبیین عملکرد و دستاوردهای یک سال گذشته خواهند پرداخت.

وی برگزاری نشست‌های اندیشه‌ورزی با رویکرد امیدآفرینی و تبیین نقش کارگران در آینده تولید، برگزاری جلسات اخوت کارگری-کارفرمایی با حضور کارفرمایان، کارگران، نخبگان و سفیران تولید جهت احصا نظام مسائل کارگران و ارائه راهکار برای برون رفت از آن مسائل، دیدار با خانواده شهدای کارگر و امنیت در سطح شهرستان‌ها و برگزاری یادواره شهدای کارگری شهرهای اصفهان، اردستان، کاشان را از دیگر برنامه‌های هفته کار و کارگر سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان عنوان کرد و گفت: اجرای اردوهای راهیان پیشرفت توسط سازمان‌های بسیج دانش‌آموزی، دانشجوبی، فرهنگیان، ورزشکاران و مداحان و بازدید از واحدهای بزرگ تولیدی و مولد انقلاب در راستای جهاد تبیین و برگزاری جشن بزرگ روز جهانی کارگر در پالایشگاه اصفهان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و تجلیل از کارگران نمونه از دیگر اقدامات است.

ارسال نظرات