خبرهای داغ:

هجوم آفت ملخ به تاغزار‌های شاهرود

شاهرود_ رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از هجوم آفت ملخ‌های کوهان‌دار به مراتع و تاغزار‌های رضا آباد خبر داد و گفت: ۲۰۰ هکتار مرتع با شعله افکن پاکسازی شده است.
کد خبر: ۹۵۰۷۴۸۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

هجوم آفت ملخ به تاغزار‌های شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه ملخ‌های کوهان دار در تاغزار‌ها و مراتع رضا آباد خارتوران شاهرود مشاهده شده است، افزود: در پی هجوم این آفت برای در امان ماندن تاغ‌ها بلافاصله انجام اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.
او با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان تنها راه مبارزه و پاکسازی منطقه از آلودگی این آفت و نجات تاغزار‌های منطقه رضا آباد استفاده از شعله افکن و سوزاندن آن‌ها است، افزود: اکیپی از منابع طبیعی و نیرو‌های مردمی به منطقه اعزام شدند تا با شعله افکن بتوانند جلوی هجوم این ملخ‌ها را بگیرند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با بیان اینکه کار مبارزه با آفت ملخ کوهان دار به مدت هفت روز که در حال انجام است، اظهار کرد: با استفاده از شعله افکن مقدار بیش از ۲۰۰ هکتار تاغزار و مراتع ناحیه آلوده پاکسازی شد.
کشاورزیان ضمن بیان اینکه اعتبارات مورد نظر در این خصوص بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود، تصریح کرد: با همکاری شورا و دهیاری‌ها روستای رضا آباد کار مبارزه با این آفت همچنان برای خارتوران در حال انجام است.
او اضافه کرد: کارشناسان و حفاظت بخش بی ارجمند اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بر دفع این آفت نظارت خواهند داشت که امیدواریم به زودی آفت رفع شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها