خبرهای داغ:

نشست هم اندیشی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید در شاهرود

شاهرود_ نشست هم اندیشی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید با حضور مسئولان آموزش و پرورش استان و شهرستان شاهرود در پارک علم و فناوری برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۷۷۲۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

نشست هم اندیشی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، نشست هم اندیشی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید با حضور معاون سواد آموزی استان سمنان، مدیر آموزش و پرورش شاهرود، رئیس پارک علم و فناوری استان و روسای ادارات سوادآموزی استان و شهرستان در محل دفتر رئیس پارک علم و فناوری استان در شاهرود برگزار گردید.
سیدمحمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود در این نشست، استان سمنان را یکی از استان‌های پیشرو در ریشه‌کنی بی‌سوادی برشمرد و افزود: بالاترین نرخ باسوادی در بین شهرستان‌ها و مناطق استان مربوط به شهرستان شاهرود با ۵/ ۹۸ درصد می‌باشد.
او به دشواری‌های جذب بی سوادان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال اشاره و ابراز امیدواری کرد با این فراخوان فراملی شاهد خلق ایده‌های نو در راستای رفع چالش‌های این حوزه باشیم.
زینب داودی معاون سوادآموزی استان نیز تشکیل نهضت سوادآموزی را نشان از آینده‌نگری امام خمینی (ره) دانست و افزود: جهش چشمگیر نرخ باسوادی در کشور نتیجه صدور این فرمان تاریخی و حرکت و خیزش مردمی بود.
او طرح رسا را از گام‌های جدید مردمی سازی و برگرفته از خواسته مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و دغدغه دولت و وزارت اموزش و پرورش دانست و گفت: در این طرح به دنبال بازمهندسی مسیر سوادآموزی هستیم که لازمه رسیدن به این هدف، استفاده از تمام اندیشه‌ها و ظرفیت هاست.
نشست هم اندیشی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید در شاهرودمحسن نظری رئیس پارک علم و فناوری استان نیز با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب در شهرستان شاهرود بر حمایت این مجموعه از استعداد‌های برتر در همه گروه‌های سنی به ویژه جوانان و نوجوانان به منظور ایجاد زمینه مناسب جهت ایده‌پردازی و فعالیت‌های فناورانه، تاکید کرد و ضمن دعوت از پژوهشگران و صاحب نظران برای شرکت در فراخوان بین المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید به بیان برنامه‌های پیشنهادی و چگونگی تمهید مقدمات پرداخت.
در پایان یاورپناه رئیس اداره سوادآموزی شهرستان شاهرود با اشاره به هدف اصلی پارک علم و فناوری، خلق ثروت با کمک صاحبان ایده، اظهار کرد: دوره‌های سوادآموزی، گذرگاهی برای رسیدن به یادگیری مادام العمر است که با کسب مهارت، خلق ثروت و خودکفایی بیشترین اثربخشی و تقاضا را خواهد داشت و طرح رسا با بهره مندی از نظرات و پیشنهادات همه علاقمندان و صاحبان اندیشه، مجموعه‌های فناورانه و دانش بنیان، شرکت‌های نوآفرین و شتاب دهندگان؛ سرآغاز جریانی جدید در حوزه سوادآموزی خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها