خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری عنوان کرد

افزایش معرفت دینی و سیاسی دانشجویان از ملزومات جهاد تبیین در قشر دانشجویی

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: افزایش معرفت دینی و سیاسی دانشجویان از مهم‌ترین ملزومات جهاد تبیین در قشر دانشجویی است.
کد خبر: ۹۵۰۷۷۸۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در نشست مدیران عقیدتی نظارت حوزه‌های بسیج دانشجویی استان همدان با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و ایام شهادت استاد شهید مطهری اظهار کرد: هنوز هم بعد از گذشت ۴۰ سال برترین  آثار مطالعاتی و الگوی جهاد تبیین ما استاد شهید مطهری است.

وی با بیان اینکه حضرت امام(ره) در بیانات خود درباره این استاد بزرگ می‌فرمایند کتاب‌های ایشان نباید فراموش شود، گفت: مهمترین ویژگی شهید مطهری، مقابله با انحرافات فکری بود که امروز نیز با آن مواجه هستیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: افزایش معرفت دینی و سیاسی دانشجویان از مهم‌ترین ملزومات جهاد تبیین در قشر دانشجویی است.

وی افزود: مهمترین قشر در امر جهاد تبیین، قشر دانشجویی است و باید بسیج دانشجویی با تحکیم مبانی دینی و معرفتی دانشجویان برای معضلات و گره‌های جامعه طرح و الگو ارائه دهد.

نجاری با تاکید بر مطالبات مقام معظم رهبری از تشکل‌های دانشجویی گفت: نصیحت همیشگی رهبر انقلاب در دیدارهای دانشجویی ارتقای تفکر و معرفتی دانشجویان است این موضوع را باید در تشکل‌ها و حرکت‌های دانشجویی دنبال کرد.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با دانشجویان باید فصل الخطاب و محل بحث حوزه و دانشگاه باشد، اظهار کرد: تأکید بالای رهبر انقلاب بر موضوع آزادی، عدالت و انتظار فرج، گویای این مطلب است که هنوز بحث آزادی و عدالت دینی و انتظار در مراکز علمی ما حل نشده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان راهکار تحقق مطالبات رهبر انقلاب از جریان دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی را مراجعه به تاریخ و فلسفه تشکیل بسیج دانشجویی دانست.

وی بیان کرد: فرمان تشکیل بسیج دانشجویی که آخرین فرمان عمر مبارک حضرت امام(ره) بود حاوی مطالب و اصول بسیار مهم و کارآمد بود که باید همیشه سرلوحه و مرام‌نامه بسیج دانشجویی قرار بگیرد.

نجاری همچنین در این دیدار با بیان برخی مشخصه‌های شخص بسیجی و پاسدار انقلاب گفت: اولین مشخصه تفاوت بین بسیجی و غیر آن، اخلاق و معنویت است.

وی در توضیح این شاخصه، ماندگاری اخلاق و حالات معنوی در انسان را حائز اهمیت دانست و گفت: راه نجات ما در همین ایمان و معنویت و معرفت دائمی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات