خبرهای داغ:

هشدار وزیر اقتصاد به تخطی‌کنندگان ارائه تسهیلات تولید/ شرکت‌های نفتی بدون منت به مسجدسلیمان خدمت کنند

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: اگر بانکی در ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان تخطی کند با جدیت با مدیر آن شعبه برخورد می‌شود و تیم ویژه‌ای نیز از سوی سازمان بازرسی در این خصوص تعیین می‌شود .
کد خبر: ۹۵۰۷۸۸۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، امروز در نشست شورای اداری مسجدسلیمان اظهار کرد: تمامی تلاش ما این است که بی‌توازنی توسعه اقتصادی که در دولت‌های گذشته بین مناطق برخوردار و مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای ایجاد شد را کمرنگ کنیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ایده‌آلی را شاهد نیستیم، ادامه داد: گرچه در طی یکسال گذشته اقدامات ارزشمندی در راستای پرونده‌های مالیاتی، وصول مطالبات بر زمین مانده‌، پرداخت عوارض آلایندگی و ارزش افزوده اقدامات ارزشمندی اتفاق افتاده است.

 

خاندوزی با اشاره پرداخت عوارض آلایندگی به مسجدسلیمان طی روزهای آینده، تصریح کرد: این عوارض برای شهرستان مسجدسلیمان به برکت حضور رئیس جمهور از 71 میلیارد تومان به 95 میلیارد تومان افزایش یافته است که در اسرع وقت در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد. در عین حال پیش‌بینی شده است که عوارض آلایندگی برای لالی و اندیکا نیز افزایش یابد.

 

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: اولویت سنجی برای هزینه‌کرد منابع ملی از هنر مدیران است چرا که درخواست‌ها برای رفع نیازمندی‌ها بسیار زیاد است از این رو اولویت یک منطقه باید توسط مدیران تعیین شود.

 

خاندوزی با اشاره به اینکه مدیران منطقه‌ای باید شجاعت و تدبیر لازم برای اولویت‌سنجی نیازهای شهرستان را داشته باشند، بیان کرد: یکی از موارد مهم ایجاد فرصت‌های شغلی است که باید به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود.

 

وی همچنین با تاکید بر صیانت از حق مردم، گفت: هر جایی که صحبت از حق مردم به میان می‌آید حق‌الناس است و بخشودگی‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی و خصوصی در این میان جایی ندارد و نحوه‌ی استفاده از این مالیات‌ها نیز باید در راستای احقاق حقوق مردم باشد.

 

خاندوزی در عین حال حق معضل اشتغال جوانان را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: در همین راستا باید فعالیت صنایعی مورد حمایت قرار بگیرند که اشتغال‌زا هستند.

 

وی با اشاره به اهمیت مسجدسلیمان در اقتصاد کشور گفت: ‌نمی‌توان از منطقه‌ای سالها برای اقتصاد کشور بهره‌ برد اما آن را به عنوان معین توسعه قرار نداد. در این شهرستان نیازهای زیادی دیده می‌شود و شرکت‌های فراوانی که در این منطقه مشغول به فعالیت هستند باید به عنوان یک شرکت معین در توسعه مسجدسلیمان بدون هیچ منتی بر مردم، ایفای نقش کنند.

 

خاندوزی همچنین خاطرنشان کرد: اگر بانکی در ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان تخطی کند با جدیت با مدیر آن شعبه برخورد می‌شود و تیم ویژه‌ای نیز از سوی سازمان بازرسی در این خصوص تعیین می‌شود تا تولیدکنندگان بتوانند نفسی تازه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها