بانوی کارآفرین آبدانانی؛

بدون حضور کارگران دستیابی به رشدتولید ممکن نیست

بانوی کارآفرین آبدانانی گفت: دستیابی به رشد تولید بدون حضور کارگران ممکن نیست.
کد خبر: ۹۵۰۷۹۱۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹


به گزارش خبرگزاری بسیج، صنعت فرش از مهم‌ترین دست‌بافت‌های مردم آبدانان در ادوار گذشته و حال بوده است که بسیاری از خانواده‌ها در مناطق روستایی و عشایری این شهرستان از آن طریق امرارمعاش می‌کنند.

توجه به تولیدات داخلی برای تقویت اقتصاد کشور یکی از مضامینی است که مقام معظم رهبری طی سال‌های متمادی بر آن تأکید داشته و مسئولان را بر توجه ویژه به امر اقتصاد داخلی و به تعبیر خاص‌تر اقتصاد مقاومتی فراخوانده‌اند.

در همین راستا یک بانوی کارآفرین آبدانانی با الگوگرفتن از اقتصاد مقاومتی توانسته است با راه‌اندازی کارگاه قالی و گلیم‌بافی نیاز شهرستان آبدانان را تأمین و زمینه اشتغال ۱۶ بانوی بیکار این شهرستان را فراهم کند.

منیژه محمدی بانوی کارآفرینی است که توانست با الگوگرفتن از اقتصاد مقاومتی و ایجاد طرح تولید قالی‌بافی و گلیم‌بافی به شعار اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشاند.

محمدی ۱۶ دار قالی را در یک کارگاه بنا کرده تا ۱۶ زن آبدانانی به امرارمعاش خانواده خود کمک کنند.

منیژه محمدی  گفت: دستیابی به رشد تولید بدون حضور کارگران مطرح نمی‌شود و این مورد باید موردتوجه باشد که با معیشت کارگران توجه شود.

محمدی بیان داشت: قوانین واضح و روشن از قشر کارگران حمایت کرده‌اند؛ ولی نکته موردتوجه اجرای آن است که باید تضمین‌کننده زندگی کارگران باشد.

بانوی کارآفرینی آبدانانی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که امنیت شغلی برای کارگران وجود ندارد و از طرفی هم برخی کارفرما‌ها از خلأ‌های قانونی و عدم آگاهی برای دستیابی به مقاصد خود استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای پویایی در بخش‌های اقتصادی نیاز است که تولید حمایت شود و قشر کارگر زیربنای تولید هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار