خبرهای داغ:

اشتغالزایی برای بیش از ۲۵۰۰ خوزستانی در آموزشگاه‌های مهارتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۵۰۰ نفر در سال گذشته در این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۸۶۹۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، شهرام ملایی‌هزاروندی با اشاره به آغاز فعالیت ۶۰۰ آموزشگاه در سطح استان با روند صدور سه روزه مجوز گفت : آموزش فنی و حرفه‌ای باید از طریق ایجاد اشتغال، به جامعه معرفی شود.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۵۰۰ نفر در سال گذشته در این حوزه افزود: سند برنامه آموزش سال جاری بر اساس مشارکت و نظر کارشناسی و تخصصی مراکز آموزشی و بر مبنای کار نهضت مهارت‌آموزی است.

 

ملایی‌هزاروندی عنوان کرد: مراکز آموزشی، به صورت تخصصی آموزش مهارتی را بر اساس نیاز واقعی مناطق و گروه‌های هدف برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند. واگذاری فضای مازاد آموزشی با تعهد درآمدی، رعایت قوانین و مقررات جاری با اولویت آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در دستور کار مراکز قرار می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی آموزشی باید بر اساس چهار محور اصلی افزایش بهره‌وری، ایجاد اشتغال، درآمدزایی و حذف حاشیه اجرا شود. مشکل نیروی انسانی در اداره‌کل آموزش و حرفه‌ای خوزستان وجود ندارد بلکه مشکل برنامه‌ریزی و تقسیم وظایف اداری و آموزشی برای استفاده بهینه از ظرفیت و پتانسیل منابع انسانی است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به آغاز فعالیت ۶۰۰ آموزشگاه و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۵۰۰ نفر در سال گذشته، گفت: با توجه به صدور مجوز سه روزه تاسیس و افزایش تعداد آموزشگاه‌ها به یک هزار و ۸۵ آموزشگاه آزاد در سطح استان خوزستان، بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر وارد بازار کار شدند، زیرا با راه‌اندازی هر آموزشگاه بین سه تا پنج نفر شاغل و جذب این موسسات آموزشی می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها