خبرهای داغ:
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جوکار خبر داد

برگزاری ۳۵ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در جوکار

همدان- رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جوکار از برگزاری ۳۵ عنوان برنامه با پنج شاخص مهم به مناسبت بزرگداشت هفته مقام معلم در منطقه آموزشی بخش جوکار ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۹۰۱۲
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه آموزشی جوکار یکی از بزرگترین مناطق آموزشی استان همدان است که ظرفیت‌های این منطقه برای برگزاری هر چه بهتر هفته معلم به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به اجرای همزمان با آغاز بزرگداشت هفته مقام معلم، ۳۵ عنوان برنامه با پنج شاخص مهم افزود: امسال برنامه‌های هفته معلم به گونه‌ای طراحی شده که بتوانیم شورآفرینی، شور، نشاط و موج پاسداشت و تکریم معلم را در تمامی مدارس و نقاط بخش و شهر جوکار با محوریت عمومی‌سازی و مردمی‌سازی برنامه‌ها جاری کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جوکار با اشاره به برگزاری جلسه‌های متعدد با امام جمعه و بخشدار جوکار و دیگر مسئولان این بخش، بیان کرد: تلاش ما بر این است که تمامی ادارات، نهادها، پایگاه‌های بسیج، دهیاران و بخش‌های مختلف بخش جوکار را در برگزاری برنامه‌های پاسداشت هفته معلم وارد کنیم.

وی دانش‌آموز محور بودن برنامه‌های پاسداشت هفته معلم را از دیگر اولویت‌های مهم عنوان و اظهار داشت: امسال در قالب پاسداشت و تکریم معلم از ۲۳ نفر از بازنشستگان فرهنگی این بخش تکریم و تجلیل و سرکشی از بازنشستگان بیمار انجام می‌شود.

رضایی نواخته شدن زنگ سپاس در ۸۳ مدرسه بخش جوکار، غبارروبی گلزار مطهر شهدای گمنام جوکار، پیاده‌روی فرهنگیان، سخنرانی پیش از خطبه‌ها، تجلیل از ۳۵۰ نفر از فرهنگیان جوکار و ۳۵۰ نفر از فرهنگیان شهر ازندریان، دیدار با ۲ خانواده شهید فرهنگی، یادواره شهدای فرهنگی، مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه هفته مشاغل و نمایشگاه طرح جابر را از جمله برنامه‌های هفته معلم در بخش جوکار عنوان کرد.

وی با اشاره به فضاسازی خوب مدارس این منطقه همزمان با هفته معلم، گفت: با همکاری و ابتکار خوب شهرداری ازندریان، فضای مدارس این شهر به شکلی زیبا و جذاب برای دانش‌آموزان طراحی و نقاشی شد که در سطح کشور بی‌نظیر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جوکار ادامه داد: برگزاری اردوهای «راهیان پیشرفت» از دیگر ویژه برنامه‌های هفته معلم است که در این راستا روز گذشته پنج گروه از دانش‌آموزان و فرهنگیان برای بازدید از ظرفیت‌ها و باغ موزه دفاع مقدس به استان همدان اعزام شدند و هفته آینده نیز چهار گروه دیگر اعزام خواهند شد.

وی از تجلیل یکصد نفر از فرهنگیان و فعالان فرهنگی بخش جوکار برای نخستین بار از سوی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: امروز همزمان با آغاز هفته معلم، سرود «سپاس معلم» در تمامی مدارس سطح بخش اجرا و پیاده‌روی فرهنگیان و دانش‌آموزان در ۱۸ مدرسه انجام شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جوکار یادآور شد: همزمان با آغاز پاسداشت هفته معلم ۱۲ کلاس و مدرسه به نام شهدای فرهنگی نامگذاری و جشن بزرگ پاسداشت معلم توسط انجمن اولیاء و مربیان در ۱۸ مدرسه برگزار شد.

رضایی با بیان اینکه امروز دهیاران همزمان با نواخته شدن زنگ سپاس در تمامی مدارس بخش جوکار حضور پیدا کردند، گفت: برای نخستین بار در کشور کرسی آزاداندیشی همکاران فرهنگی جدیدالورود بخش جوکار همزمان با هفته معلم برگزار می‌شود.

وی همچنین به دیگر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه آموزشی بخش جوکار اشاره و بیان کرد: منطقه آموزشی جوکار با بیش از هفت هزار دانش‌آموز و ۷۰۰ فرهنگی و ۸۳ مدرسه یکی از بزرگترین مناطق آموزشی استان است که با توجه به کمبود اعتبارات، نیازمند همکاری بیشتر خیران و نهادها برای توسعه هرچه بیشتر آموزش و پرورش این بخش هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جوکار با بیان اینکه سال‌تحصیلی گذشته بیشترین انتقالی را در این بخش داشتیم و با کمبود معلم مواجه شدیم، افزود: سال‌تحصیلی جدید ۵۹ نفر از فرهنگیان این بخش بازنشسته می‌شوند و ۳۳ معلم در مقطع ابتدایی، ۲۵ معلم در دوره متوسطه اول و ۲۹ معلم در دوره متوسطه دوم کمبود داریم.

رضایی ادامه داد: با پیش‌بینی‌های انجام شده سال‌تحصیلی جدید با مشکل کمبود معلم مواجه نیستیم.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه‌های عمرانی در منطقه آموزشی جوکار، از افتتاح زمین چمن مصنوعی ازندریان به وسعت یک‌هزار مترمربع در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: با کمک خیّر ازندریانی، ۸۰۰ میلیون تومان برای این زمین چمن مصنوعی هزینه شد.

رضایی همچنین به در دست اجرا بودن مدرسه سنایی جوکار در ۲ طبقه با پنج میلیارد تومان اعتبار، مدرسه ۱۲ کلاسه زمان‌آباد با کمک خیّر اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه مدرسه توحید ازندریان کد تخریب خورده، هفت میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی این مدرسه در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جوکار یادآور شد: با توجه به مهاجرت معکوس، در حال حاضر در مدارس روستاهای منگاوی، دهنو و ینگی‌کند سه کلاس نیاز داریم.

رضایی همچنین به افتتاح مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری برای نخستین بار در بخش جوکار اشاره کرد و گفت: در این مرکز با حضور اساتید مجرب سنجش شنوایی، بینایی، مراقبت سلامت، شایستگی‌های حرکتی و تست هوش انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار