خبرهای داغ:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان:

بزرگداشت هفته معلم باید برای تمام اقشار جامعه فرهنگ‌سازی شود

همدان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تاکید بر تجلیل باشکوه از مقام معلم، گفت: بزرگداشت هفته معلم و تکریم فرهنگیان چنان با ارزش است که برای تمام اقشار جامعه این موضوع باید فرهنگ‌سازی شود.
کد خبر: ۹۵۰۶۴۸۲
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن رضانیا در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان که در سال جدید برگزار شد، تکریم از معلمان را یک وظیفه عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه فرهنگی باید از طرف آحاد جامعه تکریم و احترام شوند، چرا که نقش تعلیم و تربیت نسل های آینده جامعه را این قشر فرهیخته به عهده دارند و این وظیفه سنگینی است که باید ارج نهاده شود.

وی با اشاره به نوآوری در برنامه های بزرگداشت هفته مقام والای معلم، افزود: این هفته فرصت بسیار مغتنمی برای ایجاد روحیه اُمید و شورونشاط در بین فرهنگیان و معلمان خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تاکید بر اینکه ویژگی‌های یک معلم خوب در هفته بزرگداشت مقام معلم نهادینه شود، افزود: بحث مهم در آموزش و پرورش تربیت است که از دل آن آموزش بیرون می‌آید و این مهم توسط معلمان محقق می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت برگزاری امتحانات نهایی نوبت خرداد و تأثیر معدل آن در کنکور نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل اهمیت ویژه این امتحانات ضروری است مراقبت‌های لازم و خرید تجهیزات هم به بهترین شکل ممکن انجام و دغدغه‌های دستگاه تعلیم و تربیت باید با کمک دستگاه‌های متولی حل شود.

*هفته معلم فرصت مناسبی برای تقدیر از شأن و جایگاه همه معلمان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم خواستار ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب برای گرامیداشت هفته معلم و هماهنگی، همفکری و همکاری تمامی اعضای شورای آموزش و پرورش استان در برگزاری هرچه با شکوه تر برنامه های گرامیداشت هفته مقام والای معلم شد.

محمود نقوی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، باید اجرای برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم، بیش از گذشته متناسب با شأن و مقام و منزلت فرهنگیان و معلمان عزیز باشد.

وی افزود: تکریم معلم مخصوص یک روز و یک هفته نیست و تکریم و تعظیم معلم، تکریم و تعظیم علم است. تجلیل از معلم، سپاس از انسانی است که غایت آفرینش را تامین و سلامت امانت هایی راکه بدستش سپرده اند، تضمین می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه و با اشاره به دستور کار دوم این جلسه، تصریح کرد: تاثیر میانگین نمرات نهایی دانش آموزان در کنکور سراسری امسال بالا است و امیدواریم بتوانیم با حمایت مسئولین استان این آزمون ها را به نحو احسن اجرا کنیم. نتیجه برگزاری آزمون های نهایی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم که به صورت نهایی برگزار خواهد شد، مبنایی برای ورود به دانشگاه ها خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات