به مناسبت گرامیداشت روز معلم،

مجمع علوی و فاطمی بسیج دانش آموزی بیانیه ای صادر کرد

به مناسبت گرامیداشت هفته معلم مجمع علوی و فاطمی بسیج دانش آموزی استان سمنان بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۰۹۲۴۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، بیانیه مجمع علوی و فاطمی به مناسبت روز معلم به شرح زير است :

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«کما ارسلنا فیکم رسولاً منکم یتلوا علیکم آیاتنا و یزکیکم و یعلمکم الکتاب و الحکمة و یعلمکم مالم تکونوا تعلمون»، همان‎گونه که رسولی از خودتان درمیان شما فرستادیم تا آیات ما را برشما بخواند و شما را پاک کند و به شما کتاب و حکمت بیاموزد و آنچه را نمی‎دانستید به شما یاد دهد (بقره/۱۵۱).
طبق سخن گرانبهای رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند: «کار انبیا نجات بشریت است و ایجاد یک جامعه‌ای انسانی و والا»
با تعقل به فلسفه شغل انبیا به این نقطه‌ی روشن می‌رسیم که شغل انبیا باید انبیاگونه اجرای وظیفه گردد و هدف همان نجات بشریت از گرداب بی‌علمی و سوق جامعه به سمت جامعه‌ای متعلم و متدرس باشد.
در این راستا واضح است بخشی از آینده ایران مقتدر در اولین قدم به دستان معلمان است که زمان ارزنده خویش را صرف تعلیم و تربیت نمایند.
خوشبختانه چه بسیار معلمان ارزنده و قابل در این مسیر که فعالانه و مستعد با بیان ایده‌ها و تعلیمات خویش اثرگذارند.

معلمان، انسان­هایی بزرگ و سازندگان امروز و فردای کشور و سرمایه­‌های اصلی یک ملت در مسیر بالندگی، پیشرفت و راه­یابی به فکرهای بلند عزت و اقتدار علمی محسوب می­‌شوند.

جهاد علمی جوانان و نوجوانان امروز که موجبات بیمناک شدن دشمن بدخواه و کینه ورز ایران اسلامی را فراهم ساخته را مرهون مجاهدت­‌های خستگی‌ناپذیر قشر شریف معلمان جامعه است.

حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد عبور از عقب‌ماندگی شرم‌­آور علمی در دوران پهلوی­‌ها و قاجارها و نیل به جایگاه ممتاز و مقتدر علمی جهان در عصر جمهوری اسلامی، محصول تلاش‌های طاقت­‌فرسا و پاک معلمان شریف و رسالت­‌شناس ایران اسلامی است.

مجمع علوی و فاطمی بسیج دانش آموزی استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار استاد مرتضی مطهری، روز معلم را به تمامی معلمان سراسر کشور تبریک عرض می نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار