خبرهای داغ:

مراسم تقدیر و تجلیل از معلمان دبیرستان برکت ۱۵خرداد سرخه برگزار شد

نوجوانان بسیجی پایگاه مقاومت بسیج حضرت فاطمه زهرا (س) سرخه با اهدای شاخه گل و قرائت بیانیه از زحمات و تلاش های آموزگاران خود قدردانی کردند.
کد خبر: ۹۵۰۹۳۴۷
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، در دومین روز از هفته معلم و در جهت قدردانی و زحمات معلمان نوجوانان بسیجی مدرسه 15 خرداد سرخه به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت فاطمه زهرا (س) سرخه با اهدای شاخه گل و کتاب از معلمان خود تجلیل و قدردانی کردند.

 این برنامه با تاکید بر مسجد محوری با همکاری بسیج مساجد و محلات پایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار و نوجوانان بسیجی حقله شهید حسین سنگسری این پایگاه مقاومت، با قرائت بیانیه و هدیه کوچک از معلمان خود در مدرسه تقدیر کردند.

متن بیانیه نوجوانان  بسیجی به شرح زیر است:

«همه انسان‌های یک جامعه پیشرفته و یک جامعه اسلامی، رهین معلّم‌اند. امروز شما در این کشور ملاحظه کنید! هرکس از کسانی که به‌جایی رسیده‌اند و توانسته‌اند کار بزرگی بکنند و خدمت بزرگی انجام دهند این بزرگان، این سرداران، این شهدا، این علما، این برجستگان و فرزانگان و مسئولان عالی‌رتبه، تا برسد به شخص امام بزرگوار راحل، همه رهین منّت معلّم‌اند؛ ‏‏» (حضرت آیت الله خامنه ای)

هرسال در آستانه سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری (ره) که نمونۀ كامل و راستين يك معلم انسان‌ساز بود، بهانه‌ای می‌یابیم برای عرض ارادت و تقدیر و تشکر از معلمانی که جان خود را شمع راه نسل ما جوان و نوجوان کرده اند.

این مسئولیت خطیر از چنان جایگاه باعظمتی در عالم برخوردار است که رسول خدا (ص) در تبیین مأموریت خود می‌فرماید: «إنَّما بُعِثتُ مُعَلِّما؛ من معلّم برانگیخته شدم» و در تداوم این نقش مهم امام عظیم‌الشأنمان (قدس سره) فرمود: «نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ نقش مهمی است که همان نقش تربیت است که اخراج من الظلمات الی النور است. معلم، امانت‌داری است که [امانت او] غیر از همه امانت‌هاست؛ انسان، امانت اوست».

معلمان امانت‌دار نسلی هستند که مقدرات آینده یک کشور به آنان سپرده می‌شود و پیشرفت هر کشوری و عقب‌ماندگی هر کشوری به دست معلمین است. این معلم است که با ساختن خود، انسان‌ها و کشور را می‌سازد و در یک‌کلام کلید سعادت و پیشرفت هر جامعه به دست معلمان آن است.

اکنون‌که به لطف خداوند متعال انقلاب اسلامی وارد دهه ششم از عمر خود شده و گام دوم انقلاب اسلامی در مقابل جوانان و نوجوانان قرارگرفته است، نقش معلم بیش‌ازپیش سرنوشت‌ساز شده است. طی کردن مسیر پرتلاطم نیل به تمدن نوین اسلامی جز در سایه معلمانی که دلسوزانه چراغ معرفت در قلب‌ها برافروزند و عمر خویش را صرف انسان‌سازی کنند محقق نمی‌شود؛ و این مسئولیت و رسالت سنگین به سرمنزل مقصود نمی‌رسد جز با ازخودگذشتگی و بخشندگی. و همین است که رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله فرموده‌اند: «بخشنده‌ترین شما پس از من، کسى است که دانشى بیاموزد، آنگاه دانش خود را بپراکند».

ما دانش آموزان و نوجوانان بسیجی که عزم فتح قله‌های رفیع و تحقق اهداف انقلاب اسلامی داریم با توشه‌ای از تعقل، بصیرت، ایمان، علم، عمل و امید، برای عبور از دامنه‌های پرشیب همچنان از راهنمایی شما معلمان دلسوز بهره می‌گیریم و با جان‌ودل افتخار شاگردی‌تان را بر پیشانی خود حک می‌نماییم.

در پایان از خداوند متعال برای عموم جامعۀ مقدس معلمان که آزمون بزرگ خود را در تربیت شهدا و ایثارگران و مدافعان حرم پس داده‌اند! توفیق و سعادت خواستاریم و هم‌صدا با نبی مکرمصلی‌الله‌علیه‌و‌آله دست به دعا برمی‌داریم که: «اللّهُمَّ اغْفِر لِلمُعَلِّمینَ و أطِل أعمارَهُم و بارِک لَهُم فی کَسبِهِم»؛ خدایا! آموزگاران را بیامرز؛ عمرشان را دراز و کسبشان را بابرکت بگردان.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار