بسیج سازندگی پای کار آمد؛

ساخت ۳۰ مدرسه به یاری جهادگران استان مرکزی

با همت بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی و گروه‌های جهادی در سراسر استان ۳۰ مدرسه در مناطق محروم ساخته و جایگزین مدارس کانکسی خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۱۰۴۸۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به راستی که حال و هوای ماه مهر برای هر یک از ما یادآور خاطرات شیرین روزهای تحصیل است؛ خاطراتی که در میان آن‌ها قد کشیدیم و هر روز آن را به امید رسیدن به آرزوهایمان پشت سر گذاشتیم.

در آخرین روزهای ماه تابستان که می‌رسد شور و نشاطی در کوچه پس کوچه های شهر و روستا موج می‌زند؛ دانش‌آموزان دست در دست والدین راهی بازار می‌شوند تا با خرید نوشت‌افزار و لباس جدید خود را مهیای ورود به سال تحصیلی جدید کنند.

شوق حضور در کلاس درس و بازی در حیاط مدرسه در چشمان هر یک از دانش‌آموزان موج می‌زند. راستی سخن از کلاس درس شد و مدرسه شد باید بدانید درحالیکه مدارس کشور روزبه‌روز از تجهیزات و امکانات بیشتری مانند بهره‌مندی از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی، سالن‌های ورزشی و سیستم‌های هوشمند سازی برخوردار می‌شوند، هنوز هم برخی دانش‌آموزان در برخی مناطق روستایی دانش‌آموزان در سخت‌ترین شرایط و با حداقل امکانات در حال تحصیل هستند تا جایی که هنوز بنای مدرنی ندارند.

الفبای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان مرکزی/ بسیج سازندگی پای کار آمد

هر چند پراکندگی بالای جمعیت و کمبود شدید زیر ساخت و مهاجرت باعث می‌شود تا چنین مدارسی شکل بگیرند ولی نباید از ساخت یک مدرسه با سازه مقاوم در این مناطق غفلت کرد.

استفاده از کانکس به جای ساختمان یکی از مشکلات اساسی و مهم برخی از مدارس کشور بوده که استان مرکزی هم از آن بی نصیب نمانده است. سازه‌ای آهنی با چند پنجره کوچک که زمستان‌ها به شدت سرد و تابستان‌ها هم بسیار طاقت فرسا است؛ با این حال شاهدیم برخی دانش‌آموزان به طور طولانی مدت، در این مدارس کوچک و آهنی با مشقت و سختی‌های زمانه تحصیل می‌کنند تا شاید بتوانند در آینده نقش سازنده‌ای در جامعه خود داشته باشند.

هر چند در سنوات اخیر کلاس‌های آهنی جای خود را به مدارس استاندارد داده اما باز هم نیاز است تا خیران برای ساخت مدرسه استاندارد مشارکت داشته باشند تا دانش‌آموزان بتوانند با برخورداری از امکانات آموزشی مناسب راه پیشرفت را به خوبی طی کنند.

اما در دور نخست سفر استانی رئیس جمهور به استان مرکزی احداث مدارس ساختمانی به‌جای مدارس کانکسی برای کلاس‌های بالای ۱۰ نفر به‌عنوان یکی از مصوبه‌های این سفر در دست اقدام قرار گرفت که بر اساس اعلام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی این مصوبه اکنون در مرحله اجرا قرار گرفته است.

الفبای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان مرکزی/ بسیج سازندگی پای کار آمد

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی تا مهرماه ۱۴۰۲ مدارس کانکسی استان به طور کامل جمع‌آوری خواهد شد. 

سرهنگ پاسدار فرامرزی، مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج سازندگی از انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل نوسازی مدارس استان خبر داد و گفت: در راستای کمک به محرومیت‌زدایی و به ویژه ایجاد فضای آموزشی مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان و جایگزینی مدارس نوساز با مدارس کانکسی، بسیج سازندگی کمک کرده و وارد میدان عمل شود.

الفبای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان مرکزی/ بسیج سازندگی پای کار آمد

وی افزود: براساس آمار اعلامی این اداره تعداد ۴۵ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که ساخت ۳۰ مدرسه به بسیج سازندگی محول شده است.

عدالت آموزشی و تجهیز اولویت محور مناطق به عنوان حلقه اول آموزش است که باید دستگاه‌های متولی نسبت به تحقق این اصل اقدام کرده تا سایه بی مهری در مناطق محروم برچیده شود.

امید است آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان در سراسر میهن اسلامی توأم با شادابی و نگاهی امیدوار باشد و همه آنان بتوانند با برخورداری از امکانات مناسب سال‌های تحصیل را پشت سر بگذارند و در ساخت و پیشرفت کشور عزیزمان نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار