خبرهای داغ:
دبیر کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای:

روش تفسیر قرآن امام خامنه ای، بسیار جامع و کاربردی برای آحاد جامعه است

دبیر کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه ای (مدظله العالی) گفت: روش تفسیر قرآن حضرت آقا، بسیار جامع و کاربردی برای آحاد جامعه است.
کد خبر: ۹۵۱۰۴۹۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی‌اصفهانی، طی سخنانی در پیش‌نشست کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای با موضوع شیوه های مشارکت و نشست علمی و کارگاه مقاله نویسی در این کنگره که به صورت پخش زنده به همت بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در قم برگزار شد، اظهار داشت: از مهم ترین اهداف برگزاری این کنگره می توان به اهمیت شناخت اندیشه‌های امام خامنه‌ای در مباحث قرآنی و کشف نوآوری‌های قرآنی معظم‌له، تبیین شخصیت قرآنی ایشان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تحکیم حکومت اسلامی، تبیین نقش اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در سبک زندگی و ارائه اندیشه‌های معظم له در مباحث تفسیری، علوم قرآنی، علوم‌انسانی با صبغه قرآنی و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به این که از خرداد سال گذشته، مقدمات شروع کنگره فراهم شد و فراخوان آثار و مقالات اعلام شد، گفت: یکی از مباحث مهم در این کنگره ناظر به روش شناسی تفسیری آیت الله خامنه ای است چه آن که تفاسیر ایشان که بخشی از آن مربوط به دوران قبل از انقلاب است برای آحاد مردم و نسل جوان بسیار مفید و ارزشمند است.

وی با اشاره به مشارکت و همکاری مراکز و نهادهای مختلف در برگزاری این کنگره افزود: حضرت آقا در چند محور به مباحث قرآنی توجه کرده اند که از آن جمله، بحث قرائت قرآن است کما این که در ابتدای ماه مبارک رمضان در دیدار با قاریان، نکات مهمی را در این باره بیان می کنند، ضمن آن که در رابطه با بحث حفظ قرآن تأکید ایشان بر حرکت به سمت ۱۰ میلیون حافظ در کشور است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: بحث تدبر و فهم قرآن از دیگر مباحث مورد تأکید ایشان است و در بحث تفسیر نیز ایشان شیوه ها و نظریه های تفسیری دارند که باید مورد توجه و تحلیل و بررسی دقیق قرار گیرد.

وی گفت: معظم له در تفسیر از روش های گوناگون استفاده می کنند و حقیقتاً روش تفسیری ایشان روش جامعی است، ضمن آن که در آن به گرایش های تربیتی و اخلاقی و مفاهیم سیاسی و فرهنگی و اجتماعی توجه خاصی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی اصفهانی ادامه داد: ۲۰۰ مقاله علمی و پژوهشی درکنگره منتشر می شود و این ها در ۱۷ مجله تخصصی به زیور طبع آراسته می شود، ضمن آن که علاوه بر مقالات علمی و پژوهشی، به مقالات علمی و ترویجی و نیز آثار و مقالات نوقلمان توجه شده است.

وی افزود: یکی از ویژگی های کنگره، چندزبانه بودن آن است که حداقل پیش بینی ما این است که به ۲۰ زبان باشد و بخش بین الملل خیلی فعال است. این چندزبانه بودن فرصتی است برای محققان جهان اسلام که در این باره تلاش بیشتری داشته باشند.

وی در خاتمه گفت: با احتساب چکیده مقالات بیش از ۹۰۰ مقاله به دبیرخانه رسیده و امیدواریم که با این کنگره بتوانیم خدمتی به نظام اسلامی و قرآن کریم و اهل بیت(ع) داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار