خبرهای داغ:
مسئول پردیس شرکت های دانش بنیان سازمان بسیج علمی، پژوهشی خراسان جنوبی:

به دنبال شتاب بخشیدن به جریان تحقیقات و نوآوری هستیم/ از نخبگان و ایده پردازان حمایت می‌کنیم

وقاری مسئول پردیس شرکت های دانش بنیان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع)گفت: رشد و توسعه فناوری برای پیشرفت و حل مشکلات در این زمینه، واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان در سطح استان از اهداف مهم پردیس شرکت های دانش بنیان در بسیج علمی است.
کد خبر: ۹۵۱۰۸۹۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مصطفی وقاری مسئول پردیس شرکت‌های دانش بنیان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) اظهارداشت: پردیس شرکت‌های دانش بنیان به وسیله کارشناسان و متخصصان باتجربه در زمینه‌های علمی مختلف اداره می‌شود.

وی هدف اصلی آن حمایت از نخبگان و ایده پردازان برای اجرای اهداف جامعه دانست و گفت: این شرکت‌ها از طریق تشویق و ارتقا فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت‌ها و مؤسسات متکی بر علم و دانش فعالیت می‌کنند.

به گفته وقاری برای دستیابی به این هدف، با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاهها، مراکز پژوهش و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار، ایجاد و رشد شرکت‌های متکی بر نوآور‌ی را از طریق مراکز رشد و فرایند‌های زایشی تسهیل می‌نماید.

وی ادامه داد: پردیس شرکت‌های دانش بنیان بسیج علمی خراسان جنوبی خدماتی با ارزش افزودة بالا و فضا‌های کاری و تأسیسات مناسب و کیفی به مؤسسات مستقر درپردیس ارائه می‌کند.

وقاری عنوان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر شتاب بخشیدن به جریان تحقیقات و نوآوری، جذب استعداد‌های برتر و نخبگان، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی کشور، اساتید، دانشجویان و فناوران این پردیس فعالیت می‌کند.

وی بیان داشت: باتوجه به چشم انداز سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مبنی بر استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود در جهت رشد و توسعه فناوری برای پیشرفت و حل مشکلات در این زمینه، واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان این پردیس ایجاد شده است.
مسئول پردیس شرکت‌های دانش بنیان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی افزود: مهترین اهداف این پردیس فراهم کردن بستر‌های فیزیکی و عینی موردنیاز برای پرورش و شکوفایی خالقیت مخترعین و نوآوران از طریق ایجاد فضا‌های مطلوب، صرفه جویی اجتماعی در وقت و هزینه‌های ارتباطی از طریق گرد هم آوردن مجموعه عناصر، نهادها.

شرکتها، سازمان‌ها و حتی افراد منفردی که در امر خلق، پرورش، تولیدی کردن و ارتقا‌ی کیفیت یک یا چند فناوری تعریف شده و موردنیاز جدی جامعه فعالیت دارند؛ می‌باشد.

وقاری با اشاره به ارتباطات رو در رو و نزدیک همه عناصری که در گردونه‌ی تحقیق، توسعه و تولید به کسب وکار اشتغال دارند، گفت: استفاده بهینه از سرمایه‌های مالی شرکت‌های خصوصی کوچک و ظرفیت‌های علمی تخصصی آن ها، از میان برداشتن موانع توسعه این شرکت‌ها از طریق تأمین فضا و امکانات زیربنایی با هزینه کم و تشویق آن‌ها به فعالیت در زمینه‌های حل مسائل موردنیاز جامعه، فراهم شدن زمینه اجرایی طرح‌های تحقیقاتی و فناوری ازاهداف پردیس شرکت‌هایی دانش بنیان است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صداوسیما 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها