فرمانده سپاه ناحیه خمین گفت: ۶۰۰۰ بسته کمک معیشتی بین محرومین و نیازمندان شهرستان خمین در سال گذشته توزیع شده است.
کد خبر: ۹۵۱۱۰۷۶
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

سرهنگ پاسدار سید علی‌اکبر حسینی، فرمانده سپاه ناحیه خمین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خمین ضمن تبریک هفته بسیج سازندگی به جهادگران و فعالین عرصه خدمت به تشریح اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی این شهرستان در سال گذشته پرداخت و گفت: در راستای اقدامات جهادی و محرومیت‌زدایی 480 نفر روز در مناطق مختلف خدمت‌رسانی داشته‌ایم.

وی افزود: ساخت 13 واحد مسکونی، 14 سرویس بهداشتی و حمام، ساخت پُل، اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم، اعزام تیم‌های دامپزشکی به روستاهای شهرستان، کمک به برداشت محصولات کشاورزی در سطح 2000 هکتار از اراضی بخشی از اقدامات صورت گرفته توسط جهادگران شهرستان طی سال گذشته بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه خمین با بیان اینکه 7 گروه جهادی شاخص در سطح شهرستان فعالیت دارند، گفت: این گروه‌های جهادی در سطح کشوری نیز خدمت‌رسانی دارند از جمله گروه جهادی "شهید ذاکری" را می توان نام برد.

سرهنگ پاسدار حسینی تعداد صندوق های قرض الحسنه شهرستان را 78 مورد اعلام و تصریح کرد:  شش شرکت تعاونی به همت این تعداد صندوق قرض‌الحسنه در خمین تأسیس شده است؛ پرداخت تسهیلات 100 میلیون تومانی در راستای ایجاد اشتغال روستایی و کارگاه‌های کوچک از خدمات این صندوق های قرض‌الحسنه است.

وی اشتغالزایی برای 120 نفر را از دیگر خدمت بسیج سازندگی این شهرستان طی سال گذشته عنوان کرد و افزود: این تعداد در عرصه‌های کشت گیاهان دارویی، کشت گلخانه‌ای، صنایع دستی، دامداری سبک و سنگین و ... مشغول فعالیت و مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه خمین تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای 250 نفر در عرصه‌های مختلف اقتصادی مقاومتی، اجرای 6 پروژه عمرانی، ساخت سه واحد مسکونی محرومین در مناطق شهرستان، ساخت 7 چشمه سرویس بهداشتی در مناطق محروم، لایروبی و... از جمله اقدامات انجام شده در راستای محرومیت زدایی بوده است.

سرهنگ پاسدار حسینی خاطرنشان کرد: توزیع 6000 بسته معیشتی، 24 سری جهیزیه، 450 بسته لوازم التحریر، 24 هزار پرس غذای گرم، یک‌هزار بسته بهداشتی، چهار هزار و 150 بسته گوشت قربانی و یازده هزار قطعه گوشت مرغ بین محرومین و نیازمندان از دیگر خدمات انجام شده طی سال گذشته بوده که به همت جهادگران انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات