خبرهای داغ:
خطیب جمعه شاهرود:

رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی در دوران افول/تکریم خانواده شهدا وظیفه مسئولان

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با تاکید بر رو به افول بودن رژیم جعلی صهیونیستی، گفت: تکریم خانواده شهدا وظیفه مسئولان است و جسارت به شهدا قابل تحمل نیست.
کد خبر: ۹۵۱۱۸۲۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی در دوران افول/تکریم خانواده شهدا وظیفه مسئولانبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود به جنایت‌های اخیر رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و ترور رهبران جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: دنیای غرب به قدری بی‌منطق است که وقتی بمباران مردم و ترور رهبران جبهه مقاومت را می‌بیند، سکوت می‌کند و به محض اینکه موشکی به تل آویو، فرودگاه و مکان‌هایی در سرزمین‌های اشغالی به زمین می‌خورد فوری تقاضای آتش بس دارد.
او با بیان اینکه این رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی در دوران افول به سر می‌برد، ابراز کرد: به زودی مردم مظلوم فلسطین در غزه، کرانه باختری و مسلمانان جهان از شر این جنایتکاران رهایی پیدا خواهند کرد.
امام جمعه شاهرود به انتخابات کشور ترکیه در روز یکشنبه هفته آینده اشاره کرد و گفت: این انتخابات در روابط کشور‌های منطقه و مسلمانان بسیار تاثیر گذار خواهد بود، امیدواریم برای ملت ترکیه و مسلمانان مبارک باشد و سرنوشت خوبی برای مردم مسلمان ترکیه رقم زده شود.

تعصب به زبان فارسی
امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی (۲۵ اردیبهشت) افزود: بزرگداشت این حکیم فرزانه روز پاسداری از زبان و ادبیات فارسی نامگذاری شده است.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه باید همگان به زبان مادری فارسی تعصب داشته باشیم، ابراز کرد: این تعصب باید از مهد‌های کودک، مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها آغاز و به اداره‌ها ختم شود.
او با اشاره به اینکه نام برخی اداره‌ها و مدرسه‌ها با زبان لاتین به سردر آن‌ها نوشته شده است، اظهار کرد: نوشتن نام، چاپ بلیت هواپیما در پرواز‌های داخلی به زبان لاتین، نوشتن تابلوی نام شهر و روستا به زبان انگلیسی نوعی حقارت و جزو تهاجم‌های فرهنگ غرب محسوب می‌شود.
امینی با بیان اینکه حکیم فردوسی زبان فارسی را مرزبندی و نظم بخشید، ادامه داد: امروزه همه مردم و مسوولان باید با رعایت موازین زبان فارسی میراث‌دار این بزرگوار باشند.
او تاکید کرد: مسوولان در وزراتخانه، استانداری، اداره و مدرسه‌ها نسبت زبان مادری تعصب و غیرت داشته باشند و باید در نگهبانی و نگهداری از آن کوشا بود.

تکریم خانواده شهدا همواره در دستور کار مسئولان
امام جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا همواره در دستور کار مسوولان این شهرستان است، اظهار کرد: اگر فردی به عکس، مرام و مکتب شهید جسارت کند چنانچه مسوول باشد از مقامش خلع خواهد شد.
او با بیان اینکه انتشار این گونه اخبار جایز نیست، ادامه داد: سوء تفاهم و غفلت باید با عذرخواهی و دلجویی برطرف شود.
امینی به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و روایتی از آن حضرت مبنی بر اینکه در روزگار سختی نباید به دنبال ذخیره‌سازی بود، اشاره کرد و گفت: جنگیدن با شمشیر خیلی آسان‌تر از کسب روزی حلال است.
امام جمعه شاهرود ابراز کرد: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) آیین هجدهمین یادواره شهدای روحانی در محل حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها