اعزام بسیجیان حوزه حضرت خدیجه(س)به اردوی مشهد اردهال

اردوی یک روزه سفر زیارتی و سیاحتی به شهر کاشان‌ به همت حوزه حضرت خدیجه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۱۸۸۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج: ۵۰ نفر از بسیجیان حوزه حضرت خدیجه(س) در قالب اردوی یک روزه سفر زیارتی و سیاحتی به شهر کاشان‌ اعزام شدند. در ابتدای این اردو خواهران از باغ گل کمال الملک در روستای کله با راهنمایی های فاطمه صناعتی بازدید کردند.

در ادامه شرکت کنندگان در این اردو از کارگاه های گلابگیری روستای کله از نزدیک بازدید کرده و با مراحل گلابگیری آشنا شدند.

فاطمه صناعتی از بسیجیان حوزه حضرت خدیجه(س) گفت: روستای کمال الملک نام دیگری دارد که بیشتر محلی ها و اهالی آن منطقه این روستا را به نام «کله» می شناسند. نام این روستا بر اساس سه فرضیه به این اسم نام‌ گذاری شده است. اولین علت نامگذاری آن این است که بر اثر سیل شدید در این روستا جُمجمه های فراوانی که مربوط به انسان بودند در مسیر سیل باقی مانده اند و از آن پس نام این دهکده را کلّه گذاشتند.

وی در ادامه افزود: دومین نظریه آن است که اگر از بالای کوه های اطراف این روستا به آن نگاه کنیم شبیه سر انسان به نظر می رسد ولی اکنون به دلیل تغییراتی که در سازه های روستا ایجاد شده این فرضیه قابل آزمایش نیست و سومین دلیل این است که روستای کله کاشان محل انسان‌های باسواد، پر مغز و به اصطلاح باهوش بوده و شخصیت‌ها و بزرگان متعددی در این دهکده زندگی کرده اند که برخی از آنان همچون محمد غفاری ملقب به کمال الملک و خاندان شیبانی نه ‌تنها مایه فخر و مباهات کاشان بلکه کشور هستند.

در ادامه برنامه ها حاضرین با خانواده معظم شهدا دیدار و سپس مزار شهدای گمنام را گلباران کردند.

پایان بخش این مراسم اقامه ‌ نماز مغرب و عشاء  در مسجد اهل بیت علیم السلام   شهر مشهد اردهال کاشان بود.   

در حاشیه این برنامه‌ فاطمه شمسی فرمانده حوزه حضرت خدیجه از زحمات فاطمه صناعتی تقدیر کرد.

 

خبرنگار: پریسا باقری

ارسال نظرات
آخرین اخبار