خبرهای داغ:
زیاد نخاله با اعلام آتش بس، از ایران قدردانی کرد؛
دبیرکل نهضت جهاد اسلامی پس از اعلام آتش بس در فلسطین با قدردانی از ایران و کشور‌های حامی مقاومت،گفت: این مقامت ارزشش را داشت و بسیار بیشتر ارزشمند بود، زیرا همه شهر‌های دشمن زیر برد موشکی گردان‌های قدس و مقاومت فلسطین قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۱۲۱۶۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

اراضی اشغالی، زیر برد موشکی گردان‌های قدس و مقاومت فلسطین

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از المیادین، پس از اعلام آتش بس در فلسطین، «زیاد النخاله»، دبیرکل نهضت جهاد اسلامی در سخنانی، گفت: ما بسیاری از برادران عزیزمان را از دست داده‌ایم و با سربلندی با آن‌ها وداع می‌کنیم. مردمی که رهبرانشان، شهدای قیام باشند، هرگز شکست نخواهند خورد.

نخاله با اشاره به اهداف صهیونیست‌ها از به راه انداختن جنگ تأکید کرد: آن‌ها می‌خواستند ما را در خون ما غرق کنند، ما را ساکت کنند و با ذلت جان ما را بخرند، بنابراین مجاهدان و مردم دلیر فلسطین ما از گردان‌های قدس روبه‌روی آن‌ها ایستادند.

دبیرکل جهاد اسلامی ادامه داد: این مقامت ارزشش را داشت و بسیار بیشتر ارزشمند بود، زیرا همه شهر‌های دشمن زیر برد موشکی گردان‌های قدس و مقاومت فلسطین قرار گرفت.

زیاد النخاله افزود: مردم ما، با وجود درد، در همه جای غزه و کرانه باختری و در سراسر جهان با سر‌های بالا از آرمان فلسطین حمایت و پشتیبانی می‌کنند. این روز‌ها برای مردم ما روز‌های سربلندی و عزت است که با کمترین امکانات با این همه تجاوز مقابله می‌کنند. مردم ما شکسته نشده اند و نخواهند شکست و مقاومت در همه بخش‌ها مانند دیوار محکمی است.

دبیرکل جهاد اسلامی همچنین گفت: ما با سلاح در دستان و مردان مبارز آماده خود در میدان برای مبارزه با هرگونه تجاوز از این نبرد بیرون می‌آییم.

دبیرکل جهاد اسلامی همچنین در سخنان خود از حامیان مقاومت فلسطین قدردانی کرد و گفت: من از همه دولت‌ها و شخصیت‌ها از جمله رهبری جمهوری اسلامی ایران، حزب الله و برادرانمان در مصر و کشور قطر که در کنار ما بودند تشکر می‌کنم. از همه شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ها که تجاوز و جنگ را پوشش دادند تشکر می‌کنم و جلسه دیگری برای تجلیل از شهدا برگزار خواهیم کرد.

سخنرانی زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی که پس از اجرایی شدن آتش بس صورت می‌گرفت، همچنین با این اظهارات ادامه یافت: پایان این دور از درگیری با رژیم صهیونیستی را اعلام می‌کنیم و می‌دانیم که در این نبرد عزیزترین فرزندان خود را از دست دادیم، هرچند مردمی که رهبرانش افرادی مانند اعضای شهید گردان‌های قدس هستند، هرگز شکست نخواهند خورد. مردم ما به برافراشتن پرچم آزادی در بیت المقدس و مبارزه برای آزادی آن ادامه خواهند داد، مهم نیست که این مبارزه چقدر طول بکشد، این روز‌ها برای مردم ما روز‌های سرافرازی و عزت است.

النخاله در پایان تاکید کرد: ما فرصت ایجاد تفرقه بین ما را از دشمن گرفتیم و آنچه را که نیاز بود تحمل کردیم تا موضع همه ما یکپارچه، قوی و استوار باقی بماند.

ساعاتی پیش منابع منطقه‌ای اعلام کردند که توافق آتش بس میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی آغاز شده است.

همزمان رسانه‌های صهیونیستی به نقل از «ارتش» رژیم اسرائیل اعلام کردند که ارتش تصمیم به خویشتن داری در مقابل آخرین حملات جهاد اسلامی گرفته است.

همزمان خبرگزاری قدس به نقل از یکی از رهبران جهاد اسلامی که نامی از او برده نشده، اعلام کرد که توافق برای آرام‌سازی اوضاع و توقف درگیری‌ها حاصل شده و هیئت این جنبش در قاهره اعلام کرده که این توافق از ساعت ۱۰ امشب به وقت فلسطین اجرایی خواهد شد.

همچنین منابع عبری زبان اعلام کردند که رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی ساعت ۲۲:۳۰ امشب به وقت تل آویو برآوردی از توافق آرام‌سازی اوضاع خواهد داشت و در صورتی که مقامات به این نتیجه برسند که این توافق پایدار خواهد بود، جبهه داخلی از فردا محدودیت‌های ایجاد شده در مناطق جنوبی را لغو خواهد کرد.

همزمان از فلسطین خبر می‌رسد که جشن پیروزی بر اشغالگران تحت عنوان جشن «انتقام آزادگان» در غزه و اردوگاه‌های فلسطینی در حال برگزاری است.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: «ما متعهد شده‌ایم در ازای آرامش، آرامش داشته باشیم و اگر مورد حمله یا تهدید قرار گرفتیم، هر کاری را که لازم است برای محافظت از خود انجام خواهیم داد.»

ب/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها