خبرهای داغ:
با هدف تقویت روحیه نشاط انقلابی در نیرو‌های مسلح

جشنواره «ترنم فتح» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره «ترنم فتح» ویژه یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح در مردادماه امسال خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف تقویت روحیه نشاط انقلابی، بازآفرینی حماسه‌های دفاع مقدس، افزایش روحیه حماسی و ارتقای کیفی موزیک نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۲۱۷۸
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵


به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی،  سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ، در خصوص برگزاری جشنواره «ترنم فتح» اظهار داشت: این جشنواره با هدف تقویت روحیه نشاط انقلابی، بازآفرینی حماسه‌های دفاع مقدس، افزایش روحیه حماسی و ارتقای کیفی موزیک نیرو‌های مسلح در دو بخش اجرای مسابقه‌ای و اجرای عمومی برگزار می‌شود.

وی به تشریح رویکرد‌ها و اهداف جشنواره ملی «ترنم فتح» پرداخت و بیان داشت: این جشنواره که ویژه یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است، در نظر دارد تا با معرفی ظرفیت‌های موزیک نظامی بر پایه فرهنگ و هنر اسلامی و انقلابی و برگرفته از فرهنگ دینی و ملی، پیام‌آور نشاط انقلابی و روحیه سلحشوری در بین نظامیان و غیرنظامیان به‌خصوص نسل جوان و نوجوان باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: برنامه‌ریزی‌ها در جشنواره به گونه‌ای است که فضایی مساعد و مناسب در جهت تولیدات ارزشی اعم از سرود، آهنگ‌های انقلابی و مارش‌های نظامی به‌صورت ترکیبی اعم از گروه کر و تک‌خوان به وجود آورده شود و علاوه بر پیشرفت در تولید و به‌کارگیری تجهیزات موزیک نظامی روز دنیا، بارقه‌هایی از هنر دفاع مقدس در موزیک نظامی و تولیدات هنری رزم‌نوازان پدید آید.

سرهنگ فلاحی تبیین کرد: یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح استان این ظرفیت را دارند تا در حوزه موسیقی جذاب نظامی، ارزش‌های دفاع مقدس و حماسه‌های هنرمندانه مربوط به آن را دخالت دهند و قطعات جاودانه موسیقی نظامی مربوط به آن دوران را با خلاقیت و ابتکارات خود در هم آمیخته و آثار گوش‌نواز و جذابی بیافرینند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره هنری راهگشای خوبی در جهت شناسایی استعداد‌ها و ظرفیت‌های ناب دفاع مقدس و فرهنگ عاشورایی است و در مردادماه سال جاری شاهد رقابت استانی یگان‌های موزیک نیرو‌های مسلح استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها