مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

عَلَم خبر امیدآفرین دست کدام رسانه هاست؟/جام "رسانه امید" بین همه رسانه ها برگزار می شود

مرتضی کارآموزیان به لزوم انتشار خبر های امید آفرین و اخبار خوب ایران در رسانه ها تاکید کرد و از برگزاری مسابقه ی ملی جام "رسانه امید" بین همه ی رسانه ها خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۲۲۳۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

عَلَم خبر امیدآفرین دست کدام رسانه هاست؟/جام

حاج قاسم سلیمانی ۲۲ سال مدیر مسئول نشریه ثارالله(ع) بودند لذا ایشان یکی از شهدای بزرگ رسانه هم محسوب می شوند

مرتضی کارآموزیان، مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در نشست تبیینی با اعضای خبرگزاری بسیج طی سخنانی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی حدود ۲۲ سال مدیر مسئول نشریه ثارالله(ع) بود و در این مدت در این نشریه، یادداشت می نوشت و قلمزنی می کرد لذا ایشان یکی از شهدای بزرگ رسانه هم محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه ما نتوانستیم شهدای رسانه را به خوبی به جامعه معرفی کنیم افزود: ما علاوه بر شهدای رسانه خود، حدود ۳۰۰ شهید رسانه متعلق به جبهه مقاومت داریم که باید برای معرفی آنها به مردم همت و تلاش کنیم.

کارآموزیان با بیان اینکه خبرنگارانی که در عرصه اطلاع رسانی درست و صحیح قلم می‌زنند به نوعی، پیامبران حقیقت هستند، گفت: امسال قصد داریم با معرفی شهید شاخص رسانه، این شهید را به عنوان یک الگو برای تمام رسانه‌ها معرفی کنیم چون به این شهید، هم رهبری و هم حاج قاسم سلیمانی توجه داشته اند لذا از هر لحاظ و از هر بعد، ایشان یک الگو برای تمام رسانه های کشور به حساب می آیند.


کارآموزیان  افزود : واقعاً همه مسئولان سازمان اقشار بسیج اذعان دارند  که تولید محتوا و انتشار اخبار در خبرگزاری بسیج، دچار یک تحول شگرف مثبت شده است و این یک نقطه قوت برای این رسانه به حساب می آید.

وی خطاب به خبرنگاران بسیجی گفت: شما بر اساس رهنمودهای رهبری، موضوع تولید و انتشار خبرخوب، خبر خوش و خبر امیدآفرین را آغاز و این  عَلَم بزرگ و موج فراگیر را به خوبی اجرایی کرده اید و بر اساس رصد و تحلیل هایی که در بسیج رسانه و ۲۱۰ کانون آن داریم به جرات می گویم خبرگزاری بسیج (بسیج نیوز) تنها خبرگزاری است که حدود ۹۹ درصد اخبار آن، خبر امید آفرینی است .

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: ما هیچ رسانه ای در کشور نداشته ایم که بتواند این راهبرد و رسالت را به خوبی انجام دهد اما شما توانستید که این به برکت نام بسیج است و با توجه به شبکه مردمی و مویرگی خبرگزاری بسیج در کشور، ما امیدوار به تداوم این گونه اخبار شده ایم.

وی گفت: ما در بسیج رسانه، پویش (کمپین) خبر خوب، خبر خوش و خبر امید دهی را مخصوصاً در بخش خبر امیدآفرینی آغاز کردیم البته بسیج نیوز قبل از ما اقدام به این کار کرده است البته این پویش به معنی ندیدن مشکلات جامعه نیست و ما در کنار آسیب ها، حرکت رو به رشد را هم می بینیم یعنی هم نیمه خالی و هم نیمه پر لیوان را توامان با هم مشاهده می کنیم .

برخی رسانه ها در قالب یک " کلان روایت " متاسفانه سالها ذائقه مردم را به سمت اخبار منفی سوق داده اند

کارآموزیان افزود: برخی رسانه ها در قالب یک " کلان روایت " متاسفانه سالها ذائقه مردم را به سمت اخبار منفی سوق داده اند اما ما وظیفه داریم بر اساس مسئولیت اجتماعی رسانه، این کلان روایت را به سمت خبر خوب و خوش و امیددهی سوق دهیم لذا خبرگزاری بسیج می‌تواند با تبدیل شدن به شبکه نخبگان خبرنگاری یا شبکه شهروند خبرنگار، روایت های صحیح و درست را به جامعه تزریق کند.


جزئیات جشنواره ابوذر امسال

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور همچنین درباره برنامه های امسال این سازمان افزود: جشنواره برترین رسانه های انقلاب را با نام ابوذر از هفته آینده با رونمایی از پوستر آن و متفاوت از سال‌های قبل و با هدف مشارکت دادن همه رسانه‌ها و با انگیزه کشف مسئله و رفع آن آغاز خواهیم کرد و تمام فعالان رسانه ای شبکه های اجتماعی ، اینفلوئنسرها، بلاگرها، وی او دیها، کانون های اگهی و تبلیغاتی و پلتفرم های مختلفی که در کشور فعال هستند می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

دومین برنامه ملی ما، برگزاری " جام (لیگ) رسانه امید " است

وی گفت: دومین برنامه ملی ما، برگزاری " جام (لیگ) رسانه امید " است که با حضور تمام رسانه های کشور، نخست در شهرستان ها در یک رقابت ۳۶ ساعته به فعالیت و مسابقه می پردازند و منتخبان آنها به لیگ استانی و سپس به لیگ کشوری وارد می شوند و در اواخر امسال در تهران مرحله نهایی آن برگزار خواهد شد.

مرتضی کارآموزیان در پایان گفتگو افزود: این جام با رویکرد دیدن پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران، و در قالب تیمی یا انفرادی برگزار می شود و این افراد به تولید برنامه می پردازند و کسانی که بیشترین بازدید، بیشترین واکنش مردمی و یا بیشترین تحلیل احساسی مثبت را بر اساس نگاه امیدآفرینی داشته باشند انتخاب و به مراحل بعدی راه پیدا خواهند کرد.


لازم به ذکر است که ضمن این بازدید، نشست "هم افزایی اعضای خبرگزاری بسیج با مدیران سازمان بسیج رسانه" برگزار شد و همچنین از کوشش های مجموعه خبرگزاری بسیج در راستای «جهاد امید آفرینی وجهاد تبیین» توسط "دکتر کارآموزیان" تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار