خبرهای داغ:
سجاد بهمئی گفت: هر مسجد یک خبرنگار، یک عکاس، جام رسانه امید، راویان پیشرفت و جشنواره رسانه ای ابوذر از طرح ها و برنامه های شاخص بسیج رسانه استان خوزستان است.
کد خبر: ۹۵۵۳۲۰۰
|
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان از طرح ها و برنامه های استان خوزستان خبر داد.

راویان پیشرفت، مهندس امید آفرینی و تصویرسازی دستاوردهای نظام و انقلاب

راویان پیشرفت

طرح راویان پیشرفت، مهندس امید آفرینی و تصویرسازی دستاوردهای نظام و انقلاب است، که در مقوله های صنعتی، کشاورزی انجام می شود.
دستاوردهایی که توسط جوانان انقلابی پای کار، به وجود آمد؛ مردم عادی و افکار عمومی هم اطلاعی ندارند، این دستاوردها را برایشان ترسیم کنیم. روند اردو هم به این شکل است که گروه های جهادی رسانه شامل خبرنگاران، عکاسان، در قالب اردوی راویان پیشرفت فعالیت می کنند.

باحضور چهل نفر از افراد رسانه ای در مجموعه های صنعتی حاضر، و بعد از بازدید میدانی و روایتگری که توسط مهندسین و متخصصین جوان انجام می شود، خبرنگاران و عکاس ها دستاوردهایی که وجود دارد را پس از دسته بندی در قالب یک خبر، رسانه ای منتشر می شود تا در سطح استان فضای امیدآفرینی مؤثری در سطح جامعه نهادینه شود.


تا به امروز 5 اردوی راویان پیشرفت در بخش های نفت و گاز، پالایشگاه آبادان، شهرک های صنعتی، شرکت های دانش بنیان و پتروشیمی های ماهشهر برگزار شده و تا پایان سال 10 اردوی راویان پیشرفت دیگر شرکت لوله سازی فولاد، گروه ملی صنعتی فولاد ایران و پتروشیمی ها برگزار خواهد شد.

در هر اردو 5 گروه جهادی 8 نفره و در مجموع 40 نفر از اصحاب رسانه حضور دارند. با حضور همین تعداد خبرنگاران و عکاسان توانستیم، مستند سازی خیلی خوبی داشته باشیم و اخبار بسیار خوبی در سطح جامعه منتشر شد.

راویان پیشرفت، مهندس امید آفرینی و تصویرسازی دستاوردهای نظام و انقلاب

موانع طرح راویان پیشرفت

 مراکز صنعتی و شرکت های خصوصی و دولتی، این فضا را باید برای رسانه ها ایجاد کنند؛ که رسانه بتواند آن دستاوردها و پیشرفت کار را به تصویر بکشد. امروز یک محدودیتی که وجود دارد عدم همکاری با رسانه ها و بچه های فعال رسانه محدودیت های خیلی شدیدی دارند، برای ورود به به آن شرکت ها و مراکز صنعتی معمولاً مانع می شوند و این مانع شدن باعث می شود که دستاوردها به تصویر کشیده نشود، وقتی دستاوردها به تصویر کشیده نشود و ما روایت نکنیم؛ قطعا دشمن روایت می کند و روایت اشتباه، اخبار نامیده کننده را رواج می دهد.

راویان پیشرفت، مهندس امید آفرینی و تصویرسازی دستاوردهای نظام و انقلاب

هر دفتر رسانه یک یادمان شهدا

از آنجایی که فضای رسانه ها نیاز به یک فضای ارزشی دارد. و فضای رسانه می تواند بستری را مهیا سازد که بتواند زندگینامه و وصیت نامه شهدا را به خوبی منتشر کند. برای اینکه الگو سازی خوبی از شهدای ایجاد شود؛  این طرح در استان خوزستان با حضور مسئولین، بچه های رسانه، پیشکسوتان رسانه، خانواده شهدای رسانه اجرایی شد و دفاتر خبرگزاری ها و پایگاه های خبری را به یادمان شهید تبدیل کردیم.

آن خبرنگار و عکاسی که می خواهد به دنبال تولید خبر برود، وقتی که وارد خبرگزاری یا دفترش می شود، بلافاصله نگاهش به سمت یادمان شهید می رود و قطعا خبری که تولید می کند و ماموریتی که انجام می دهد؛ با تأسی از شهدا خواهد بود.
در ایام هفته دفاع مقدس 10 یادمان در دفاتر رسانه ای راه اندازی شد در هفته بسیج هم 10 یادمان جدید افتتاح خواهد شد.

جشنواره رسانه ای ابوذر

جشنواره ابوذر که مهم ترین جشنواره رسانه استانی با هدف کیفی سازی آثار خبرنگاران، عکاسان و اصحاب رسانه ای استان خوزستان است. در محورهای شعار سال، شهید حاج قاسم سلیمانی و مکتب شریف، آسیب ها و تهدیدات اجتماعی استان، پیوند رسانه و صنعت و به طور کلی 13 محور و 11 قالب این جشنواره برگزار می شود.
مهلت ارسال آثار جشنواره رسانه ای ابوذر تا 30 آبان ماه 1402 می باشد و تا به امروز 440 اثر به جشنواره ارسال رسیده است.

راویان پیشرفت، مهندس امید آفرینی و تصویرسازی دستاوردهای نظام و انقلاب

اولین جام رسانه امید استان خوزستان

 اولین جام رسانه امید را با ایده خوزستان، راه اندازی کردیم. این جام رسانه ای در سه محور امید آفرینی، اقدامات جهادی، شعار سال و جهاد تبیین برگزار می شود. یک رویداد 24 ساعته 20 تیم رسانه ای 5 نفره، و با توجه به موضوعاتی که داوران مشخص می کنند، تیم ها یک موضوع را انتخاب و در خصوص آن موضوع تولید محتوا می کنند. محتوای تولید شده در قالب گزارش، عکس، خبر و ... ؛ تهیه و در رسانه ها و سکوهای رسانه ای منتشر می شود.
بعداز 24 ساعت انتشار توسط تیم های داوری مورد ارزیابی قرار می گیرد، تیم های برتر شناسایی شده و تجلیل خواهند شد.
این جام رسانه ای بستر مناسبی برای کیفی سازی محتواها و رفتن اصحاب رسانه به سمت کیفی سازی تولیدات شان خواهد بود.

راویان پیشرفت، مهندس امید آفرینی و تصویرسازی دستاوردهای نظام و انقلاب

نمایشگاه عکس خدمت به مردم

 پارسال در حوزه مترو پل نمایشگاهی عکسی با موضوع خدمات بچه های رسانه برپا کردیم.
نمایشگاه عکس راویان پیشرفت در ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ همزمان با روز بسیج رسانه و گرامیداشت شهید غلامرضا رهبر برگزار می شود.

راویان پیشرفت، مهندس امید آفرینی و تصویرسازی دستاوردهای نظام و انقلاب

هر مسجد یک خبرنگار یک عکاس

سجاد بهمئی از طرح آموزشی جدید خبر داد و گفت: طرح آموزشی هر مسجد، یک خبرنگار، یک عکاس یا هدف تحقق محله های اسلامی با کمک بسیج و مساجد محلات، برگزار می شود.در حوزه رسانه و در مرحله اول با حضور ۸۵۰ نفر دوره های خبرنگاری، عکاسی مقدماتی، عکاسی پیشرفته و عکاسی با موبایل برگزار شد.۳۲۵۰ نفر در سطح کانون های شهر استان خوزستان، در حوزه سواد رسانه و فضای مجازی آموزش دیده اند.

تولیدات رسانه ای بسیج رسانه استان خوزستان

 ما متناسب با مراسم و مناسبت ها تولیدات رسانه ای خواهیم داشت. بیش از ۳۵۰ محتوای رسانه ای قوی شامل پوستر، عکس نوشت، تیزر، موشن گرافیک و اینفوگرافیک تولید و تا سطح کانون خانواده ها منتشر شده است.

رسانه ها در زندگی مردم

 رسانه و فضای مجازی با زندگی کل مردم تلفیق شده است و با توجه به اینکه بیشتر اخبار اطلاعات و تمام، پیام هایی که مخابره می شود از سمت، رسانه های معتبر و مجوز دار هست. می توانیم بگوییم کهگه نقش اساسی در پرورش افکار عمومی دارد.  رسانه به عنوان پرورش دهنده افکار عمومی می باشد که ما هرچه بتوانیم از رسانه ها بهتر  استفاده کنیم، قطعا می توانیم تاثیرگذاری  مثبت و بستری بر روی افکار عمومی داشته باشیم

برنامه های هفته بسیج، سازمان بسیج رسانه استان خوزستان

اولین جام رسانه ای امید استان خوزستان، تجمع هزار نفری فعالین رسانه و فضای مجازی استان خوزستان، نشست جهاد تبیین و آیین تجلیل از ۱۰۰ بسیجی فعال رسانه ای، برنامه شاخص و محوری در هفته بسیج خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها