خبرهای داغ:
سعیدی:

تولید، اتحاد و امنیت از محور‌های نقش آفرینی عشایر هستند

مسئول سازمان بسیج عشایری در همایش تجلیل از دامداران نمونه گفت: عشایر ۲۵% گوشت قرمز، ۳ و% صنایع دستی مورد نیاز جامعه را تامین می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۱۲۲۷۲
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، همایش تجلیل از دامداران نمونه، شبانان و گله داران استان آذربایجان شرقی امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور سرهنگ پاسدار سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایری، سردار حزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، سردار عباسقلی زاده فرمانده سپاه استان آذربایجان شرقی، مسئولان استانی و با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از عشایر استان در شهر تبریز برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور در این همایش ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج عشایری و دیدار تاریخی عشایر با حضرت امام خمینی ره در ۲۹ اردیبهشت سال ۵۸ گفت: به تعبیر بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی عشایر "ذخایر انقلاب هستند"، عشایر عزیزی که تاریخ ان‌ها سراسر حماسه، ایثار و شکوه است که هم در جنگ دیروز یعنی جنگ نظامی و هم در جنگ اقتصادی امروز نقش ویژه و تعیین کننده‌ای داشته و دارند.

سعیدی  خاطرنشان کرد: عشایر در کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند بطوریکه امروز ۲۵% گوشت قرمز، ۳ و% صنایع دستی مورد نیاز جامعه را تامین می‌کند و همچنین پیشرو در تولید لبنیات و محصولات دامی و کشاورزی در کشور است.

 سعیدی افزود:امامین انقلاب نگاه ویژه‌ای به عشایر داشته اند که علاوه بر عزت و عظمت و شآن عشایر، این نگاه ایشان مسئولیت ما را در برابر عشایر عزیز چند برابر می‌کند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با بیان اینکه در سال مهار تورم و رشد تولید وظیفه اصلی تمام دست اندرکاران حوزه‌ی عشایری کشور، برداشتن موانع و نقش افرینی عشایر در اقتصاد کشور است ابراز امیدواری کرد همه‌ی دستگاه‌های اجرایی کشور نگاه ویژه‌ای به عشایر داشته باشند.

سرهنگ سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دشمن در یک جنگ تمام عیار و ترکیبی اعم از سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، مجازی، حجاب، دیپلماسی و نشر اخبار کذب به میدان آمده است و عشایر در کنار همه‌ی آحاد ملت وظیفه دارد که اتحاد خود را بیش از پیش حفظ نموده، زیرا هدف اصلی دشمن مرزبندی و ایجاد دوقطبی‌های کاذب در بین ملت ایران است اقوام ایرانی هزاران سال است که در کنار یکدیگر با وحدت مثال زدنی کرده اند و در تمام این مدت در برابر تجاوز دشمن دوشادوش یکدیگر در برابر هجوم بیگانگان ایشتادگی کرده اند.

سعیدی در ادامه با ذکر چند نکته نگاه و رویکرد انقلاب اسلامی به عشایر و همچنین خیانت‌های رژیم پهلوی را برشمرد و اعلام  کرد: از تحریف واقعیت‌ها باید جلوگیری نمود و اعلام کرد که امروز وظیفه‌ی همه‌ی ما آن است که به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته و جهاد تبیین را در تمام حوزه‌ها سرلوحه و الویت کار خود قرار دهیم.

همچنین در پایان این همایش میز خدمت سازمان بسیج عشایری با حضور مسولان استانی و لشکری برگزار شد که سرهنگ سعیدی ضمن گفتگوی رودررو با عشایر استان اذربایجان شرقی و شنیدن دغدغه‌های ایشان قول پیگری مشکلات عشایر تا لحظه حل دغدغه‌های آنان داد.

ارسال نظرات