مدیرکل بهزیستی البرز:

بیش از ۱۱۳ هزار کودک البرزی غربالگری بینایی شدند

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: طی سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۸۳۳ کودک البرزی تحت پوشش طرح غربالگری بینایی بهزیستی قرار گرفتند. 
کد خبر: ۹۵۱۲۲۷۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی البرز، گفت: طی سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۸۳۳ کودک البرزی تحت پوشش طرح غربالگری بینایی بهزیستی قرار گرفتند.

بیش از ۱۱۳ هزار کودک البرزی غربالگری بینایی شدند

وی افزود: با توجه به اینکه کلیه کودکان ۳ تا ۶ سال استان جامعه هدف این برنامه هستند این اداره کل توانست پوشش ۹۲ درصدی از این برنامه داشته باشد.

محمدی فلاح بیان داشت: ۵۹ غربالگر، ۲۰ اپتومتریست و یک چشم پزشک در بیش از ۵۰۰ پایگاه دائم و غیر دائم در این برنامه فعالیت داشتند.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت : طرح غربالگری برای سال جاری نیز از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه درکلیه شهرستان‌های استان البرز آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

محمدی فلاح با بیان اینکه طی اجرای این برنامه با انجام غربالگری بینایی، اختلالات بینایی کودکان مشخص می شود، افزود: هزینه غربالگری بینایی با دستگاه فتورفرکتومتر مبلغ ۲۵ هزارتومان و با چارت E مبلغ ۱۵ هزارتومان می باشد. 

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: برای افراد بی بضاعت مداخلات لازم و کمک هزینه های درمانی توسط بهزیستی انجام می شود.

محمدی فلاح در پایان یادآور شد: توصیه ما به والدین کودکان ۳ تا ۶ سال توجه به سلامتی کودکانشان قبل از بروز هر گونه مشکل جدی است، انتظار ما از والدین این است که در سال جاری این فرصت طلایی را از دست ندهند و با مراجعه به پایگاه‌های سنجش بینایی، سلامت بینایی را به کودکانشان هدیه دهند و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با بهزیستی شهرستان مربوطه تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار