مسئول امور مساجد استان مرکزی خبر داد

فعالیت قرارگاه‌های محله اسلامی با محوریت بسیج در سطح استان مرکزی

مسئول امور مساجد استان مرکزی از فعالیت قرارگاه‌های محله اسلامی با محوریت بسیج در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۲۸۵۰
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ار دلیجان؛ محسن خلجی حاشیه همایش تحقق محله اسلامی با محوریت مساجد در دلیجان گفت: بسیج نماد ما می‌توانیم در ابعاد مختلف است و هرکجا که بسیجیان ورود پیدا کرده‌اند بزرگترین حماسه‌ها خلق شده و بسیج در گام دوم انقلاب برای تحقق ایران قوی و خودکفایی گام بر می‌دارد.

مسئول امور مساجد استان مرکزی با اشاره به اینکه پایه و اساس برنامه‌ها در بسیج مساجد است، گفت: بسیج فرصت ساز است و همه امکانات و افراد جامعه را برای انجام کارهای بزرگ گرد هم می‌آورد، افزود: بسیج محدودیت‌ها و تهدیدات را به فرصت‌های بزرگ تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه تشکیل قرارگاه‌های محله اسلامی با محوریت بسیج در سطح استان مرکزی در دستور کار قرار گرفته، گفت: این مهم در راستای حل مشکلات مناطق حاشیه نشین و خدمت صادقانه به مردم در بخش‌های مختلف از جمله اهداف قرارگاه‌های محله محور است.

خلجی بیان کرد: ۱۴۲ قرارگاه محله اسلامی در استان مرکزی راه‌اندازی شد و شناسایی آسیب‌ها و نیازسنجی در مناطق استان در حال انجام است.

وی تأکید کرد: رویکرد قرارگاه‌های محله محور مسجد محوری عمل کردن است و بسیاری از موفقیت‌ها در طول انقلاب اسلامی به برکت مساجد است و لذا در گام دوم انقلاب احیای مساجد یک ضرورت مهم محسوب می‌شود.

مسئول امور مساجد استان مرکزی افزود: این پنجمین همایش قرارگاه محله اسلامی در سال ۱۴۰۲ در سطح شهرستان‌ها و نواحی مقاومت و هفتمین جلسه توجیهی برنامه سال ۱۴۰۲ بود که الحمدلله و به یاری خدا توسط معاونت بسیج مساجد و محلات استان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

وی ادامه داد: در کل برنامه توجیه تشکیل شورای قرارگاه محله اسلامی در شهرهای زرندیه، فراهان، خمین، محلات و دلیجان برگزار شده و برنامه توجیهی سال علاوه بر نواحی فوق در ساوه و شازند نیز ویژه فرماندهان حوزه و مسئولین بسیج مساجد و محلات نواحی انجام شده است.

خلجی خاطرنشان کرد: از نیمه دوم سال قبل نیز تاکنون همایش توانمندسازی ارکان مساجد در ۸ نقطه استان مرکزی با حضور ارکان مساجد و با بودجه امور مساجد برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات