به مناسبت هفته ملی جمعیت؛

همایش «ایران جوان بمان» در شهر قنوات قم برگزار شد

همایش ایران جوان بمان به مناسبت هفته ملی جمعیت در راستای تبیین اهمیت ازدیاد نسل و فرزند آوری در شهر قنوات قم توسط حوزه حضرت سکینه خاتون (س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۳۲۲۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

همایش «ایران جوان بمان» در شهر قنوات قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام فولادی استاد دانشگاه در این همایش با تبیین نگاه قرآن کریم به مسئله ازدواج بر احراز صلاحیت اداره زندگی تأکید و تسهیل ازدواج جوانان را ازجمله وظیفه همگان دانست.

وی با اشاره به آمار وحشتناک سقط‌جنین عمدی، آن را ادامه سنت جاهلی زنده‌به‌گور کردن فرزندان خواند و این رسم غلط را قتل و گناهی بزرگ عنوان کرد.

این استاد دانشگاه افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر مسئله ازدواج آسان تأکید کرده‌اند، موضوعی که می‌تواند به فرزند آوری و افزایش جمعیت طبیعی منجر شود.

فولادی تصریح کرد: در حال حاضر کمترین میزان مرخصی زایمان به زنان شاغل اختصاص می‌یابد درحالی‌که این امر می‌تواند موجب کاهش فرزند آوری شود همچنین عدم وجود امکانات نگهداری فرزند در ادارات، دانشگاه‌ها و مراکز دولتی و غیردولتی هم عامل دیگری است که تمایل به فرزند آوری را کاهش می‌دهند.

وی در پایان گفت: مبلغان و سخنرانان مذهبی باید درزمینهٔ فرهنگ‌سازی برای ازدواج و فرزند آوری به هنگام پیشگام باشند و در کنار آن‌ها، مسئولان امر نیز توسعه اقتصادی و ارتقاء وضعیت رفاهی جامعه را مدنظر قرار دهند.

در حاشیه مراسم غرفه‌های مشاوره ترویج فرزند آوری توسط مرکز بهداشت و درمان و غرفه نقاشی کودکان در بوستان آدینه جنب کتابخانه دایر بود.

در بخشی از این همایش به ۴ نفر از مادران در طرح شکوه مادری با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است این همایش با همکاری؛ شهرداری و شورای شهر قنوات، سازمان تبلیغات، دفتر امام‌جمعه، حوزه بسیج خواهران،کتابخانه امام خمینی برگزار شد.

انتهای پیام/ سعادت کاظمی

ارسال نظرات