خبرهای داغ:
معاون سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ:

۳۱ اردیبهشت، در ۲۲ منطقه تهران جشن روز دختر برگزار می شود

روح الله یگانه نوبخت گفت: با همت سپاه تهران از دو سال قبل، طرح شکل گیری محله اسلامی را با کمک و مشارکت مردم محلات تهران آغاز کرده ایم.
کد خبر: ۹۵۱۳۲۴۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

۳۱ اردیبهشت، در ۲۲ منطقه تهران جشن روز دختر برگزار می شود

روح الله یگانه نوبخت
معاون فرهنگی هنری سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به نامگذاری طرح محله اسلامی به نام شهید مدافع حرم، سردار حسین همدانی تصریح کرد: برای داشتن جامعه اسلامی ابتدا باید محله اسلامی داشت و برای این موضوع، باید خانواده اسلامی داشت و برای تکامل خانواده اسلامی، ما موضوع مهدویت و خانواده مهدوی را در دستور کار قرار داده ایم لذا برای این کار بیش از۳۵۰ نفر را در دوره‌های مربیگری سبک زندگی مهدوی آموزش داده ایم و هم اکنون در این باره برنامه‌های مختلفی از جمله تولیدات هنری مثل سرود، کلیپ، نماهنگ، موشن گرافی، تولید و در فضای مجازی و رسانه‌های داخلی پخش کرده ایم.

وی با اشاره به وجود ۳۵۴ محله در تهران گفت: نگاه و توجه ما در این طرح به ظرفیت و امکانات مساجد و مشارکت دادن مردم محلات است به نحوی که مردم نیاز‌ها و ظرفیت‌های محله‌ها را شناسایی می‌کنند و ما مردم و مسئولان مربوطه محله‌ها را به هم پیوند می‌دهیم تا این نیاز‌ها و مشکلات، سریعتر و بهتر رفع و رجوع شود.

معاون فرهنگی هنری سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: هم اکنون در این طرح، مدیر محلات مشخص شده اند و ترجیحاً سعی شده است از بین امامان مساجد باشند هرچند امامان مساجد، فقط امام مسجد نیستند بلکه امام محله هستند و بر این اساس ما امنای محلات را شکل خواهیم داد و پس از گره خوردن تمام تار و پود‌های طرح با هم، انشاءالله به سمت شکل گیری محلات اسلامی خواهیم رفت.

وی افزود: شناسنامه دار کردن محله و شناسایی ظرفیت‌های آن در حال تکمیل شدن است و مدیران در چند نوبت آموزش دیده اند و توجیه لازم شده اند و در چند هفته گذشته، همایش علمی محله اسلامی را برگزار کردیم و از بین ۴۰۰ مقاله ارسال شده به همایش، تعدادی از آن‌ها مطرح و از صاحبان مقالات برگزیده قدردانی شد.

این فعال در عرصه فرهنگ و هنر تصریح کرد: نشان و برند طرح تشکیل محله اسلامی به نام سپاه ثبت شده است و افراد و نهاد‌های دیگر هم اگر بخواهند اقدامی کنند با همکاری و هماهنگی با سپاه انجام می‌دهند البته این بدان معنا نیست که سپاه در این طرح به دنبال تولی و تصدی گری است بلکه وظیفه ما ریل گذاری درست و تسهیل گری است.

وی درباره چگونگی تهیه بودجه این طرح نیز گفت: اغلب سازمان‌ها برای محلات، بودجه‌های مصوبی دارند که باید آن را در این مکان‌ها هزینه کنند و همچنین مردم محلات هم یاد می‌گیرند که در این طرح‌ها چگونه مطالبه گری کنند تا بودجه‌ها در بهترین جا و مکان خرج شود.

معاون فرهنگی هنری سپاه تهران همچنین از طرحی به نام شهید دیالمه یاد کرد و گفت: در این طرح، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر، به این نحو که یک نفر را از هر پایگاه بسیج شناسایی و گزینش و هر۵۰ نفر را در یک گروه و هر گروه شامل ۵ تیم ۱۰ نفره سازماندهی کرده ایم و این گروه‌ها در موضوعات مختلف، ماهانه در کارگاه‌های توانمندسازی از جمله در موضوع عفاف و حجاب و فرزندآوری شرکت می‌کنند.

وی افزود: در این طرح، مبلغین در مدارس، مساجد، محلات و ادارات فعالیت‌های تبیینی و روشنگری و تبلیغی انجام خواهند داد ومحوری‌ترین اقدام این گروه در سال قبل، به خصوص برای نوجوانان، تبیین خواستگاه و چرایی شکل گیری اغتشاشات پاییز بود همچنین برای مادران، همسران و زنان نیز برنامه‌های مختلفی مانند مهارت‌های سبک زندگی برگزار کردیم.

این جهادگرعرصه فرهنگ و هنرهمچنین گفت: گروه‌های جهادی در چند محله مثل محله هرندی، خلازیر و شوش شرقی ورود کردند و بافت شهری آنجا را تغییر دادند برخی از خرابه‌ها که محل تجمع معتادان بود اصلاح، معابر با کمک شهرداری‌ها و خیرین رنگ، دیوار‌ها بازسازی و نورپردازی‌ها اصلاح و آسفالت و مرمت مسیر‌ها انجام شد و در محله هرندی آذرسال قبل یک درمانگاه و کتابخانه افتتاح کردیم.

وی افزود: قرارگاه شهید اسداللهی را برای این محلات و همچنین برای دیگر محلات راه اندازی کردیم و نیاز‌ها پس از شناسایی، جامع و دقیق به سرانجام خواهد رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار