خبرهای داغ:

فقه شیعه مدیون علوم بی‌پایان امام صادق (ع) است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان گفت: فقه شیعه که متضمّن هزاران ماده قانونی و تعلیمی، و برنامه‌ای عملی و اخلاقی اسلامی است در بیشتر و بلکه تقریباً در تمام موارد، مدیون علوم بی‌پایان امام صادق علیه السلام است.
کد خبر: ۹۵۱۳۳۰۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل راسخی در جمع پاسداران و سربازان سپاه ناحیه سمنان با اشاره به اینکه مؤمن واقعی کسی است که هم عالم به فرائض دینی و هم عامل به آن باشد، اظهار کرد: امام صادق (ع) پایه گذار مکتب تشیع شاگردان بسیاری را تربیت کردند تا دین اسلام پابرجا بماند.

وی افزود: با توجه به وجود فرق و مذاهب بسیار در آن دوران از جمله مرجعه، ملحد و ... و عقایدی که این فرق داشتند همچون اینکه اعتقاد به وجود خدا داشتند و اصول و فروع دین را می دانستند اما خود را عامل به آن نمی دانستند و معتقدند بودند همینکه می دانند که خدایی و اصولی هست کفایت می کند و امام صادق (ع) به همین منظور و برای مقابله با چنین تفکراتی به تربیت شاگردان بسیاری پرداخت تا دین پابرجا بماند و از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان بیان کرد: تعداد شاگردان امام صادق (ع) به ۱۲ هزار نفر می‌رسد که چهار هزار نفر از آنها از شاگردان معروف آن حضرت هستند. امام ششم شیعیان با شرکت در مناظرات و مباحثات علمی و مذهبی علاوه بر آشکار ساختن چهره راستین اسلام و فقه آل محمد، شبهات دروغ سازان و نیرنگ بازان اموی و عباسی را نیز پاسخ می‌گفت و توطئه‌های آنان را باطل می‌کردند.

راسخی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امام صادق (ع) فرموده اند اگر انسان بداند که مصائب و سختی ها و  گرفتاری ها چه اجر و پاداشی در آخرت دارد؛ آرزو می کردند که با قیچی بدنشان را قطعه قطعه کنند؛ بنابراین اگر مریضی یا گرفتاری پیش می آید اگر فرد برای خداوند متعال آن را تحمل کند؛ اجر و پاداش دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار