خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: اکنون ملت ایران دوره تبدیل‌شدن به قدرت جهانی را پشت سر می‌گذارد و نظام سلطه در فتنه سال گذشته برنامه‌ریزی کرده بود که از شکل‌گیری این قدرت نوین جهانی پیشگیری کند.
کد خبر: ۹۵۱۳۳۷۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان؛ سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در جمع بسیجیان استان اصفهان اظهار کرد: پیروزی بزرگی که مردم در سال ۱۴۰۱ و در فتنه بزرگ کسب کردند، کم‌تر از پیروزی که ملت ایران در دوره دفاع مقدس کسب کرد، نبود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نظام سلطه با تمسک به قدرت سخت و نظامی تلاش کرد جمهوری اسلامی ایران را در درجه اول ساقط و اگر به هدف شوم خود نرسید به خیال باطل خود نظام جمهوری اسلامی را در تنگنا قرار دهد، تصریح کرد: در فتنه سال گذشته که امریکایی‌ها و اروپایی‌ها و برخی کشورهایی که هزینه‌های مالی آن‌ها را تأمین کرده بودند، به دنبال این بودند که نظام جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند.

 

*ملت ایران نشان داد در تعقیب اهداف بلند خود کوچک‌ترین تردیدی به خود راه نمی‌دهد

وی با اشاره به پیچیدگی و طرح‌ریزی فتنه سال گذشته افزود: ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی کار بزرگی را در سطح دنیا و حرکت تمدنی را آغاز کرده بود و علیه نظام سلطه توانسته پیروزی‌های بزرگ کسب کند؛ ملت ایران نشان داد در تعقیب اهداف بلند خود در ادامه راه انقلاب اسلامی کوچک‌ترین تردیدی به خود راه نداده و بلکه مصمم‌تر از گذشته به دنبال اهداف متعالی است.

سلیمانی عنوان کرد: در این هنگام ملت ایران همانند دفاع مقدس به میدان آمد و همانند دفاع مقدس فرزندان خود را به مقابله فرستاد اگر چه این مقابله مظلومانه صورت گرفت؛ اما مجاهدت به‌صورت داوطلبانه و مردمی اتفاق افتاد و توانستیم این فتنه بزرگ را مهار کنیم.

 

*پیروزی انقلاب اسلامی آغاز یک عصر جدید در تاریخ بشری محسوب می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تشریح چرایی اینکه چرا دشمن در بیش از چهار دهه گذشته از فتنه‌ها دست برنداشته است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی آغاز یک عصر جدید در تاریخ بشری محسوب می‌شود پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان آغا یک عصر جدید در تاریخ بشری دستاوردهای آنی و کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشت

سلیمانی به بیان اینکه کوتاه‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ساقط شدن رژیم منحط شاهنشاهی بود، گفت: این نبود که تنها رژیم پهلوی ساقط شده باشد؛ بلکه رژیم شاهنشاهی و موروثی پس از دو هزار و 500 سال از این سرزمین برچیده شد و به دست مردم داد و این حادثه بزرگی است

 

* پیروزی انقلاب اسلامی حکومت را از شکل موروثی خارج کرد

وی با اشاره به وضعیت ایران در دوره قاجار و پهلوی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی این بود که حکومت را از شکل موروثی خارج کرد و تبدیل به جمهوری اسلامی کرد و جایی بسی افتخار است، این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی که دایه دموکراسی دارند هنوز در سیطره حکومت پادشاهی اداره می‌شوند.

غلامرضا سلیمانی ادامه داد: در کنار این دستاورد بزرگ تأسیس نظام جمهوری اسلامی یک حکومت علوی عاشورایی و آغاز بلندکردن یک پرچمی که به فرموده مقام معظم رهبری عملی‌ترین اقدام دررابطه‌با زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت تشکیل حکومت جمهوری اسلامی است.

سلیمانی عنوان کرد: از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بعد از ساقط کردن حکومت موروثی پادشاهی و استقرار نظام علوی و عاشورایی تغییر هندسه قدرت در دنیا بود.

وی با اشاره به اینکه این سازماندهی و هندسه‌ای که امریکایی‌ها برای دفاع از نظام سلطه انجام داده بودند با پیروزی انقلاب اسلامی تغییر کرد: گفت: این آغاز یک تغییر بزرگ بود؛ تغییر بزرگی که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند قدرت از غرب عالم در حال انتقال به شرق عالم به محوریت اساس و شما به‌عنوان ملت ایران ببینید کجای این نظم نوین جهانی ایستاده‌اید.

سلیمانی گفت: تدبیر این سخن این است که ملت ایران در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانستند قدرتی را شکل دهد که قادر دفاع از خود و کمک به دیگران و قادر به بازدارندگی باشد و در واقع به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شود.

 

* ملت ایران دوره تبدیل‌شدن به قدرت جهانی را پشت سر می‌گذارد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: اکنون ملت ایران دوره تبدیل‌شدن به قدرت جهانی را پشت سر می‌گذارد و نظام سلطه در فتنه سال گذشته برنامه‌ریزی کرده بود که از شکل‌گیری این قدرت نوین جهانی پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه نظم نوین جهانی بعد از شکست امریکایی‌ها در سال گذشته به‌شدت سرعت گرفت، گفت: روابط جدیدی که بعد از فتنه شکل گرفت درست مانند روابطی است که بعد از آزادی خرمشهر شکل گرفت و پیامدهای شکست نظام سلطه در این فتنه گسترده و میان‌مدت و بلندمدت بود و تغییر نظم نوین جهانی شدت گرفت.

غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه آمریکا با بمباران هیروشیما و ناکازاکی قصد داشتند از قدرت نظامی خود ترس و دلهره بر دل دیگر کشورها بیندازند، گفت: انقلاب اسلامی وقتی به پیروزی رسید مقابل این تفکر ایستاد و امام مفهوم قدرت را تغییر داد.

وی افزود: امروز آمریکایی‌ها نمی‌توانند به قدرت اتمی خودشان ببالند؛ چون فاقد اراده به‌کارگیری قدرت نظامی خودشان هستند، در افغانستان و عراق مبالغ زیادی هزینه کردند اما نتوانستند تصرف نظامی عراق و افغانستانی که پیروزی‌های نظامی بود را به پیروزی‌های سیاسی تبدیل کنند.

 

*قدرت آمریکایی‌ها دیگر خاصیت ندارد

سلیمانی گفت: آن قدرت دیگر خاصیت ندارد و این انقلاب اسلامی است که تعیین‌کننده است؛ آمریکا ۵٠ درصد از قدرت نظامی دنیا و ٢۵ درصد از قدرت اقتصادی دنیا را دارد؛ ولی فاقد تأثیر عملیاتی هستند.

غلامرضا سلیمانی عنوان کرد: ما در جهاد تبیین در پایگاه‌های مقاومت بسیج و در درون مساجد این مفاهیم را باید به‌درستی تشریح کنیم و به آن بپردازیم.

وی گفت: نقشی که بسیج به‌عنوان تشکیلات مردم‌داری انقلاب اسلامی در همه این تحولات و بحران‌ها دارد نقش محوری و تعیین‌کننده است.

سلیمانی بیان کرد: میزانی که مصونیت ایجاد شده به‌خاطر تفکر بسیجی است که مردم دارند و پایگاه‌های بسیج حاملان، انتشاردهندگان و تبین کنندگان تفکر بسیجی بین مردم هستند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های مقاومت باید ظرفیت‌ها را شناسایی کرده گفت: ظرفیت‌ها را برجسته کرده و با مردم محل خود با محور قراردادن مساجد کار گام دومی را با رویکردهای تحولی آغاز کنیم.

 

*با بسیج ظرفیت‌ها باید جهاد خدمت را در کنار جهاد تبیین توسعه دهیم

سلیمانی گفت: باید با بسیج ظرفیت‌ها باید جهاد خدمت را در کنار جهاد تبیین توسعه دهیم و سپس جهاد امیدآفرینی را نیز موردتوجه قرار دهیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به جوانان گفت: پایگاه مقاومت باید هم راهبرد و هم تاکتیک داشته باشد

ارسال نظرات
پر بیننده ها