مشاور خانواده:

بانوان می‌توانند با الگو قرار دادن شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) در تمام ابعاد زندگی موفق و سربلند باشند

زنجان- مشاور خانواده گفت: دختران امروز مادران نسل آینده هستند و نقش مؤثری در تربیت فرزندان پاک، مومن، متعهد، سالم، با نشاط برای جامعه دارند و دختران جامعه ما باید در سبک زندگی خود از راه و روش زنان پاکدامن و بزرگ همچون حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه (س) الگوبرداری کنند.
کد خبر: ۹۵۱۳۵۹۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

بانوان می‌توانند با الگو قرار دادن شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) در تمام ابعاد زندگی موفق و سربلند باشند

لیلا جعفری در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان، با گرامیداشت آغاز دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) اظهار داشت: خداوند جایگاه دختران را با نزول سوره کوثر بلند مرتبه کرد و در سوره شورا فرمودند دختر مانند یک گل از بهشت به پدر و مادر هدیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دختران دارای ارزش و جایگاه بالایی هستند گفت: در آیات و روایات با تعابیر زیبایی همچون «هدیه الهی»، «گل ریحانه»، «حسنه و نیکی» و ... از آن‌ها نام برده شده است.

این مشاور افزود: افزود: دختر رحمت است وکلید باز شدن در‌های بهشت و پیامبر (ص) فرموده اند دختر ریحانه است.
وی بیان کرد: در روایات از دختران به عنوان بهترین فرزندان تعبیر شده است که نه تنها خداوند با نگاه رحمت به آن‌ها می‌نگردد بلکه به برکت وجود آن‌ها پدر و مادر و حتی دیگر افراد نیز مورد لطف و رحمت الهی قرار می‌گیرند.

جعفری گفت: در دورانی که زنان هیچ جایگاهی نداشتند و دختران را زنده به گور می‌کردند، دین اسلام به وجود دختر آن چنان شأن و منزلتی داد که بانویی همچون دختر پیامبر (ص) به عنوان الگوی زنان دنیا معرفی شد.

وی با بیان اینکه اسلام نسبت به مقام دختر و زن، جایگاه والایی قائل است عنوان کرد: در کشور‌های غربی نگرش جنسی و مادی به دختر و زن وجود دارد و هر چند شعار آزادی و تساوی زن و مرد را سر می‌دهند، اما بسیار مشاهده می‌شود که حقوق زنان و دختران را نادیده گرفته می‌شود.

مشاوره خانواده با بیان اینکه دختران پاک‌ترین و معصوم‌ترین عضو جامعه بشری هستند گفت: با نامگذاری روز میلاد پربرکت حضرت معصومه (س) و گرامیداشت این روز به عنوان روز دختر مقام دختر تبلور بیشتری یافته است.

جعفری ابراز داشت: دختران امروز مادران نسل آینده هستند و نقش مؤثری در تربیت فرزندان پاک، مومن، متعهد، سالم، با نشاط برای جامعه دارند لذا دختران جامعه ما باید در سبک زندگی خود از راه و روش زنان پاک دامن و بزرگ همچون حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه (س) الگوبرداری کنند.
وی بیان کرد: امروز دختران و زنان ما دوشادوش مردان در عرصه‌های مهم علمی، فن آوری و ورزشی فعال هستند و با تلاش روز افزون خود چهره‌ای متفاوت از دختران را به نمایش گذاشته اند.

مشاور خانواده گفت: امامین انقلاب به نقش منحصر به فرد دختران و زنان در جامعه تاکید داشته و دارند و همین اثرگذاری باعث شده در طول تاریخ بار‌ها شاهد تلاش دشمنان برای سوءاستفاده از بانوان باشیم.

وی بیان کرد: دشمنان همواره با ابزار رسانه‌ای و شعار‌های عوام فریبانه به دنبال این موضوع هستند که در بحث عفاف و حجاب هویت دختر ایرانی، حریم و حرمت را از بین ببرد، اما بانوان می‌توانند با الگو قرار دادن شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) در تمام ابعاد موفق و سر بلند باشند.

گفتنی است روز دختر در تقویم رسمی ایران مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) و ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ است.

ارسال نظرات