خبرهای داغ:

ثبت‌نام ۲۵۰۰ شاهرودی در سامانه جذب خادمیاران رضوی

شاهرود_ مسئول کانون‌های خادمیاران رضوی شهرستان شاهرود با بیان اینکه سامانه‌ای در راستای جذب خادمیاران رضوی راه‌اندازی شده است، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این شهرستان در سامانه ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۹۵۱۳۷۶۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲

ثبت‌نام ۲۵۰۰ شاهرودی در سامانه جذب خادمیاران رضویبه گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی احمدیان، مسؤول کانون‌های خادمیاران رضوی شهرستان شاهرود در نشست خبری به مناسبت دهه کرامت در سالن جلسات کانون جوانان بسیج این شهرستان، اظهار کرد: کانون مرکزی خادمیاران رضوی زیرمجموعه بنیاد کرامت معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی است.
او افزود: حدود ۶ سال تشکیلات خادمیاران رضوی در شهرستان شاهرود راه‌اندازی شده و رویکرد اصلی فعالیت‌های این سازمان، کمک به مردم به‌خصوص اقشار کم‌برخوردار و ترویج فرهنگ رضوی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.
مسؤول کانون‌های خادمیاران رضوی شهرستان شاهرود با بیان اینکه سامانه‌ای در راستای جذب خادمیاران رضوی راه‌اندازی شد و هر فرد با هر توان در آن ثبت‌نام کرد، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این شهرستان در سامانه ثبت‌نام کردند و در ۲۰ عرصه خدمتی تعریف شده ساماندهی شده‌اند که این عرصه‌ها شامل حقوقی، تبلیغ دینی، حرکات جهادی، بانوان و خانواده، خبر و فضای مجازی، کارآفرینی، سلامت، وقف و نذر و ... است.
فعالیت ۸۰ کانون خدمت رضوی در شاهرود
احمدیان از فعالیت ۶۰ کانون خدمت رضوی عمومی در شهرستان شاهرود خبر داد و افزود: با فعالیت ۲۰ کانون تخصصی در مجموع ۸۰ کانون خدمت در عرصه‌های تعریف شده فعالیت دارند.
او فعالیت کانون عمومی خادمیاران رضوی را شناسایی عرصه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی با همکاری کانون‌های تخصصی و ارائه خدمات عنوان کرد و گفت: کانون‌های خادمیاران رضوی یک سازمان مردم‌نهاد معنوی بزرگ است که خادمیاران و یاوران رضوی در آن فعالیت می‌کنند و خادم‌یار رضوی بر اساس فعالیت، لباس خدمت پوشیده و در حرم رضوی داوطلبانه ارائه خدمت می‌کند.
ثبت‌نام ۲۵۰۰ شاهرودی در سامانه جذب خادمیاران رضویمسؤول کانون‌های خادمیاران رضوی شهرستان شاهرود ادامه داد: ۵۵۰ هزار خدمت رضوی در این شهرستان در طول سال گذشته توسط چهار هزار خادم‌یار و یاور رضوی انجام شده است که با همکاری و همراهی سازمان‌ها و خیریه‌ها این خدمات ارائه شد.
احمدیان با بیان اینکه ۱۲۰ نفر از جامعه پزشکی در کانون سلامت عضو هستند، افزود: یک‌هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی در قالب خدمات مادی و معنوی در شهرستان شاهرود در سال گذشته اجرا شده است.
او به چایخانه رضوی وابسته به کانون مرکزی خادمیاران رضوی اشاره کرد و گفت: ۱۸۰ هزار نفر در چایخانه رضوی در سال گذشته خدمات دریافت کردند که تنها در طول ۱۰ روز ایام نوروز ۱۵ هزار نفر از زائران خدمت دریافت کردند و ۳۰۰ میز خدمت نیز در چایخانه رضوی توسط کانون‌های تخصصی برگزار شد.
توزیع ۲۵ هزار سبد معیشتی و ۱۴۰ هزار پرس غذای نذری رضوی
مسؤول کانون‌های خادمیاران رضوی شهرستان شاهرود ادامه داد: ۲ هزار نفر زیارت اولی و کسانی که مستحق زیارت بودند، سال گذشته رایگان و به کمک خیرین به زیارت امام رضا (ع) اعزام شدند و سه هزار و ۵۰۰ نفر خدمت سلامت دریافت کردند و ۲۵ هزار سبد معیشتی و ۱۴۰ هزار پرس غذای نذری رضوی توسط کانون‌های خادمیاران رضوی شهرستان شاهرود توزیع شده است.
ثبت‌نام ۲۵۰۰ شاهرودی در سامانه جذب خادمیاران رضویاو با تأکید بر اینکه خدمات ما به مجموعه شهرستان شاهرود به‌صورت رایگان با حضور خادمیاران رضوی داوطلبانه اجرا می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های خدماتی متنوع و زیاد مجموعه کانون‌ها بدون هیچ‌گونه اعتبار و بودجه و نذورات‌محور است.
احمدیان با اشاره به ایجاد هسته‌های یاوران رضوی در مدارس متوسطه دوم شهرستان شاهرود، گفت: جذب خادمیاران رضوی از سن ۱۹ تا ۵۵ سال انجام می‌شود و شورای هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی شهرستان به ریاست امام جمعه شاهرود تشکیل شده و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در آن عضو هستند.
مسؤول کانون‌های خادمیاران رضوی شهرستان شاهرود با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در این شهرستان، عنوان کرد: البته مسؤولیت اجرای برنامه در این دهه با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است؛ اما با توجه به وظیفه ذاتی کانون‌های خدمت رضوی برنامه‌هایی تعریف شده است که در قالب برنامه‌های تخصصی و عمومی برگزار می‌شود.
احمدیان ادامه داد: برنامه‌های کانون‌های تخصصی و عمومی با توجه به عرصه‌ها و خدمات در این دهه تعریف شده که شامل ۳۰ برنامه است و در مجموع برای هر خادم‌یار و یاور رضوی هشت خدمت عمومی در دهه کرامت اجرا می‌شود.
اجرای ۱۴۰۰ برنامه در قالب «چهارشنبه‌های امام رضایی» در شاهرود
ثبت‌نام ۲۵۰۰ شاهرودی در سامانه جذب خادمیاران رضویاو به اجرای برنامه «چهارشنبه‌های امام رضایی» در طول سال توسط ۳۰ کانون خدمت رضوی اشاره کرد و افزود: یک‌هزار و ۴۰۰ برنامه در قالب چهارشنبه‌های امام رضایی در سال گذشته اجرا شد و ۱۲ برنامه شهرستانی نیز تعریف شده که افتتاحیه برنامه‌ها با حضور خادمان حضرت معصومه (س) و اختتامیه با حضور خادمان امام رضا (ع) برگزار می‌شود.
مسؤول کانون‌های خادمیاران رضوی شهرستان شاهرود اضافه کرد: جشن ولایت، پیاده‌روی خانوادگی، تجدید میثاق با شهدا و ویژه‌برنامه جشن ولادت امام رضا (ع) و تهیه کیک ۲۰۰ کیلویی توسط یکی از خادمیاران، جابه‌جایی رایگان مسافران با ۲۰۰ دستگاه عمومی و مردمی، نذر خون، برپایی چایخانه رضوی و ارائه خدمات به مسافران در راه‌آهن از برنامه‌های دهه کرامت این شهرستان است.
احمدیان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه «کبوترانه تا حرم» در تکیه برنجی به همت کانون شعر و ادب و برنامه جشن «خورشید و ماه» ویژه دختران و جشن خیابانی پیاده‌روی در روز ولادت امام رضا (ع) از دیگر برنامه‌ها است که در راستای نشاط اجتماعی رضوی در دهه کرامت با توجه به توان و نذورات محور و تشکیلات مردمی و هیأت مذهبی اجرا می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار