تصفیه‌خانه فاضلاب باقرشهر با همکاری آبفا و بخش خصوصی راه اندازی می شود

مسائل مهم در حوزه آب‌و‌فاضلاب شهر و روستاهای بخش کهریزک در دیدار حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه۶ شهر تهران و سلطانیان مدیر آبفای باقرشهر و کهریزک با هادی بادلی سرپرست‌بخشداری‌کهریزک، مورد بررسی قرارگرفت.
کد خبر: ۹۵۱۴۰۳۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰

 

 هادی بادلی سرپرست‌بخشداری‌کهریزک در این نشست اظهار داشت: آب از اصلی‌ترین منابع زیست‌محیطی است و بخش کهریزک به دلیل وسعت و جمعیت بالا، نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف در راستای تأمین آب موردنیاز مصارف خانگی، کشاورزی و کارگاهی است که درصورت ساخت مدول دوم تصفیه‌خانه کهریزک و همچنین قطع انشعابات غیر‌مجاز، تا حدود زیادی مشکلات کمبود آب رفع خواهد شد.

بادلی یکی از دلایل افت فشار آب در منطقه را برداشت غیرمجاز آب از سوی مشترکان برشمرد  و گفت: به منظور مدیریت توزیع شبکه آبرسانی، با حمایت‌های حوزه قضایی بخش ‌کهریزک، با مشترکانی که بصورت غیرقانونی پمپ را مستقیما به شبکه آبرسانی متصل کرده و باعث اختلال و افت فشار آب شده‌اند، برخورد قاطع  و قانونی از جمله اخذ جرائم نقدی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به بازدید میدانی اخیر از روستای گلحصار و مشاهده‌ی آبرسانی به مردم با تانکر در ساعات افت فشار ابراز تاسف کرده و گفت: با توجه به جمعیت بالای ساکن در روستای گلحصار و اهمیت موضوع، باید سریعا بررسی کارشناسانه و تامین اعتبار لازم جهت ساخت مخزن و ایستگاه پمپاژ در روستای گلحصار صورت پذیرد تا مردم از حق قانونی خود بهره‌مند شوند.

حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه ۶ نیز در این جلسه درخصوص ساخت‌وسازهای بدون در نظر گرفتن شرایط آبی کشور و بخش کهریزک ابراز نگرانی کرده و گفت: کشور ما دارای اقلیم خشک و نیمه خشک بوده و شهرهای اقماری حاشیه شهر تهران باید منابع تولید آب را در حوزه سرزمینی خود دنبال کنند.

 در پایان جلسه هادی بادلی ضمن قدردانی از عملکرد مثبت ادارات آبفای منطقه۶ و آبفای باقرشهر و کهریزک در تامین آب شرب پایدار در شهر و روستاهای بخش، ابراز امیدواری کرد که تصفیه‌خانه فاضلاب باقرشهر با همکاری آبفا و بخش خصوصی هرچه سریعتر راه‌اندازی گردد.

 

 

 

ارسال نظرات