خبرهای داغ:
سردار علی‌‌اکبر احمدیان رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران با حکم رئیس جمهور به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شد.
کد خبر: ۹۵۱۴۱۸۰
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

سردار احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی شد/ از بنیان‌گذاری نیروی دریایی سپاه تا تحول در کار سازمانی
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار علی اکبر احمدیان با حکم رئیس جمهور به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب شد.  

احمدیان (متولد سال ۱۳۴۰) رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران  و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و از سال ۷۶ الی ۷۹ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و از سال ۷۹ تا ۸۶ ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران را برعهده داشت.


وی از ابتدای تأسیس سپاه در این نهاد حضور داشته و وی با شروع عملیات فتح‌المبین در این عملیات شرکت کرد و پس از آن با توجه به سوابق موفق در سازماندهی سپاه استان بندر عباس، با ابلاغ فرمانده کل سپاه، مسئولیت سازماندهی و هماهنگی و تعیین فرماندهان و شورای فرماندهی منطقه ۶ سپاه در استان‌های بندرعباس، کرمان و سیستان و بلوچستان را برعهده گرفت و پس از آن به ریاست ستاد این منطقه منصوب شد و در همین دوران در عملیات خیبر، والفجر مقدماتی و والفجر ۳ حضور یافت.

احمدیان از سال ۶۳ با تشکیل مناطق و قرارگاه‌های بزرگ ۵ گانه سپاه به ریاست ستاد منطقه ۴ و قرارگاه نوح منصوب شد. این قرارگاه شامل استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد در کنار لشگر‌های ۴۱ ثار الله، ۱۹ فجر، تیپ ۱۸ الغدیر، احمدبن موسی، امیر المومنین، کوثر و المهدی بود و در همین مسئولیت در عملیات بدر شرکت کرده و همزمان با کار دریایی نیز آشنا شد.

در سال ۱۳۶۴ و با صدور حکم تاریخی امام مبنی بر تشکیل نیرو‌های سه گانه سپاه به ریاست ستاد نیروی دریایی سپاه منصوب شد و در همین مسئولیت در عملیات کربلای ۳ و ۴ حضور یافت و از همین نقطه یعنی حضور در خورعبدالله و شمال خلیج فارس، تجارب جدی‌تر دریایی خود را کسب کرد. در طول مدت باقیمانده تا پایان جنگ تحمیلی، وی از جمله کسانی بود که در ایده ایجاد یک نیروی دریایی جدید و بدیع و همچنین عملیات دریایی مقابله به مثل نقش اساسی ایفا و در بسیاری موارد شخصاً در عملیات مقابله به مثل ایفای نقش کرد؛  همچنین مسئولیت طراحی و اجرای مانور بزرگ دریایی شهادت را به عهده داشت.

این سردار دفاع مقدس پس از پایان جنگ تحمیلی به سمت جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه (در زمان تصدی دریابان شمخانی) منصوب شد و به تئوریزه کردن تجارب بزرگ دریایی دفاع مقدس خصوصاً مقابله با ناوگان متجاوز آمریکا همت گماشت و از جمله معماران اصلی نیروی دریایی جدید و بدیع سپاه که بر مبنای ایده‌های انقلاب شکل گرفته بود و همچنین از اولین نظریه پردازان ایده دفاع نامتقارن بود.

دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی از سال ۱۳۷۹ به عنوان رئیس ستاد مشترک سپاه از سوی حضرت آیت الله خامنه‌ای منصوب شد. وی در این دوران طرح تحول سازمانی سپاه را تهیه و پس از تصویب فرمانده کل قوا، زمینه اجرایی کردن آن را فراهم کرد و در اجرای این طرح، اهتمام فراوانی کرد.

سردار احمدیان دانش‌آموخته دکتری دندان‌پزشکی از دانشگاه تهران و همچنین کارشناسی ارشد علوم دفاعی و دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها