خبرهای داغ:
صفدریان خبر داد

دیدار با خانواده ۵۰۰۰ شهید در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان همدان

همدان-مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان همدان گفت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران مهم‌ترین وظیفه این کمیته است که در قالب کنگره قریب ۵ هزار دیدار انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۱۴۸۲۶
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

مجید صفدریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: مسئولیت دو کمیته در دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان با بنیاد شهید و ایثارگران استان همدان است.

وی با بیان اینکه کمیته تکریم ایثارگران و کمیته جمع‌آوری آثار شهدا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: در کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد مربوط به شهدا بخش اعظمی از کار انجام شده است و درصدد هستیم تا عکس‌ها و فیلم‌هایی که از شهدا به جا مانده است جمع‌آوری  و از آن‌ها در تهیه تولیدات رسانه‌ای استفاده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان همدان بیان کرد:  این دست کار‌ها تعطیل‌بردار نیست و قطعا بعد از برگزاری کنگره هم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کمیته تکریم ایثارگران سه وظیفه محوری را در دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان برعهده دارد، گفت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران مهم‌ترین وظیفه این کمیته است که در قالب کنگره قریب ۵ هزار دیدار انجام خواهد شد.

صفدریان با تأکید بر اینکه در سطح استان ۲۳ هزار ایثارگر وجود دارد که در طول سال مورد تکریم قرار خواهند گرفت، بیان کرد: ما فقط به دیدار در منازل اکتفا نخواهیم کرد و حضور ایثارگران در گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده ما است که به روایت‌گری خاطرات شهدا خواهند پرداخت و نسل جوان از نزدیک با ایثارگران گفت‌گو‌گو می‌کنند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی شده که از اقشار مختلف، مسئولین و جوانان در دیدار‌هایی که در منازل صورت می‌گیرد، حضور داشته باشد تا تأثیرگذاری این دیدار‌ها در نسل امروز ماندگار باشد و آن‌ها هم با ایثارگری و سبک زندگی خانواده شهدا به خوبی آشنا شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان همدان از تجلیل و تقدیر از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت: طی برگزاری مراسمی در ایام برگزاری اجلاسیه از نخبگان شاهد و ایثارگر تجلیل خواهد شد که تاکنون ۱۸۸ نفر در زمینه‌های علمی، کارآفرینی، ورزشی و قرآنی شناسایی شدند.

وی با تأکید بر اینکه معرفی نخبگان به عنوان الگو به جامعه و نسل امروز امری ضروری است، ابراز کرد: نسل امروز باید ببیند که یک جانباز ۷۰ درصد ما که سلامتی خود را به نظام جمهوری اسلامی هدیه کرده، اما امروز بیکار ننشسته و یا فرزندی که پدرش را در کودکی از دست داده، اما با زحمات همسران شهدا و همت خودشان توانستند فرد مؤثری در جامعه شوند.

صفدریان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها سومین برنامه محوری ما در کمیته تکریم ایثارگران است که در بیش از ۷۵۰ گلزار شهدا عطرافشانی و قباروبی در ایام برگزاری اجلاسیه کنگره برگزار خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص سامان‌دهی و مرمت گلزار شهدا گفت: این امر به لحاظ شرایط جوی و بارش‌ها  ضرورری است بنابراین در سفر ریاست جمهوری به استان این موضوع پیگیری شد و اعتبار خوبی به آن اختصاص یافت که بخشی از آن انجام شد و بخش دیگر به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان همدان اضافه کرد: به کلیه شهرستان‌ها ابلاغ شده که در کارگروه سامان‌دهی گلزار شهدا این امر با جدیت پیگیری شود و بازسازی از گلزار‌هایی آغاز شود که بیشترین آسیب را دیده‌اند.

وی در پایان گفت: همه افراد جامعه در هر جایگاهی که قرار دارند باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا به اندازه وسع خودشان تلاش کند و این امر مختص فرد یا دستگاه خاصی نیست چراکه اگر جوانان با سبک زندگی و اندیشه شهدا آشنا شوند و ان‌ها را الگوی خود قرار دهند جامعه از هر توطئطه‌ای سالم خواهند ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار