خبرهای داغ:
امیر سرتیپ دوم فولادی:

کنگره شهدا باید موجب آشنایی نسل جوان ما با سبک زندگی شهدا شود

همدان- رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان اینکه کنگره شهدا باید موجب آشنایی نسل جوان ما با سبک زندگی شهدا شود، گفت: اینها نکاتی است که کنگره شهدا باید به جوان امروز ارائه الگو کند.
کد خبر: ۹۵۱۲۴۷۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در خصوص برگزاری کنگره دوم شهدا در همدان اظهار کرد: سطح کنگره شهدا ملی است، سطح اجلاسیه‌ها استانی است و یادواره‌ها سطح شهرستانی است.

وی با بیان اینکه کنگره ۸ هزار شهید استان همدان که استانی شهیدپرور و شهیدخیز است باید در بالاترین سطح ممکن در استان برگزار شود، افزود: بیش از ۱۶۰۰ شهید مربوط به ارتش است که حدود  ۲۵ درصد شهدا متعلق به ارتش هستند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: امیدواریم این کنگره بتواند دو هدف عمده را دنبال کند؛ یکی اینکه حال و هوای استان را تغییر و تحت الشعاع قرار دهد و دوم اینکه منجر به تولید آثار ماندگاری از شهدا در سطح استان شود.

وی ابراز کرد: این کنگره و کنگره سوم باید روزبه‌روز در معرفی سیره شهدا، والدین آنها، سبک زندگی و سبک تربیتی شهدا قدم‌های موثری بردارد تا به جوان و نوجوان امروز که تشنه الگو هستند بهترین الگو را معرفی کند تا این جوان با تاسی به شهید بتواند مسیر آینده زندگی خود را فراهم کند.

امیر فولادی عنوان کرد: نسل جوان امروز و خانواده جوان ما و همین زوجین جوانی که زندگی مشترک خود را می‌خواهند شروع کنند نیاز دارند که سبک زندگی شهدا را بدانند.

وی با بیان اینکه کنگره شهدا باید موجب آشنایی نسل جوان ما با سبک زندگی شهدا شود، ادامه داد: دختران و پسران امروز ما باید سبک زندگی شهدا را بدانند، جوانان ما باید بدانند شهدای ما در گذشته چگونه می‌زیستند و چگونه به استقبال شهادت می‌رفتند؛ اینها نکاتی است که کنگره شهدا باید به جوان امروز ارائه الگو کند تا بتواند خود را از دام بلایایی که دشمن امروز برایش فراهم کرده در این فضای جنگ نرم، رهایی دهد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور بیان کرد: امروزه ما درگیر جنگ سخت نیستیم اما جنگ ما جنگ نرم است؛ دشمنی دشمنان ما تمام نشده و دشمنان امروز ما بسیار متبحرتر از گذشته کار می‌کنند که بتوانند به اهداف پلید خود برسند.

وی ادامه داد: جوان امروز ما به مراتب بیشتر از جوان دیروز که خود را برای ورود به میدان آماده می‌کرد و بلافاصله می‌توانست خود را با وضعیت فوق تطبیق دهد و از پس دشمن بربیاید نیاز به آمادگی دارد، چراکه دشمن امروز ما با جنگ‌های ترکیبی از همه جنبه‌ها و از همه ابعاد استفاده می‌کند که به ایمان و باور جوان هجمه وارد کند؛ جوان امروز باید دستش در این زمینه‌ها پر باشد که بتواند خود را علیه این هجمه‌ها واکسینه کند.

امیر فولادی افزود: سطح کنگره، ملی است و در سطح بسیار بالایی قرار دارد و با توجه به اینکه تجربه کنگره اول را پشت سر گذاشته، دومین کنگره باید ماندگارتر، عمیق‌تر و اثربخش‌تر باشد به طوی که در پایان کنگره همه احساس کنند که بصیرت آنها افزایش یافته و ابهامات و شبهات آنها کاسته شده است.

وی گفت: اگر این کنگره توانست موثر باشد می‌توان گفت کنگره در اهداف و آرمان‌هایی که دنبال کرده موفق است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات