خبرهای داغ:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ساخت موشک خرمشهر ۴ در راستای ارتقاء توانمندی‌های دفاعی در برابر دشمنان صورت گرفته است و این یعنی ما در دفاع از کشور و دستاورد‌های انقلاب اسلامی مصمم هستیم.
کد خبر: ۹۵۱۵۳۶۵
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

موشک

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ «محمدرضا قرایی آشتیانی» وزیر دفاع و پشتبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز در حاشیه رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر ۴ در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همانگونه که به مردم عزیز و شهیدپرور قول داده بودیم، در مسیر ارتقاء توانمندی‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران، امروز ما از موشک بالستیک راهبردی خرمشهر ۴ ارتقایافته‌های قبلی رونمایی کردیم؛ این ثمره تلاش‌های علمی و شبانه روزی متخصصان و دانشمندان ما در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع است.

ساخت موشک خرمشهر ۴ در راستای ارتقاء توانمندی‌های دفاعی/ وزارت دفاع در دفاع از کشور و دستاورد‌های انقلاب اسلامی مصمم است

موشک


وی‌افزود: از ویژگی‌های بارز این موشک می‌توان به رادارگریزی و عبور از پدافند هوایی دشمن به‌‎جهت مقطع راداری کمی که دارد، اشاره کرد؛ این موشک دو هزار کیلومتر برد و سر جنگی با قدرت انفجاری بسیار بالا دارد. البته این موشک می‌تواند از سر جنگی‌های متنوع استفاده کند و با توجه به مأموریت‌هایی که استفاده می‌شود، از قدرت تحرک و آماده‌سازی در کمترین زمان برخوردار است.

امیر آشتیانی ادامه داد: موشک‌های بالستیکی که بتوانند به‌سرعت آماده اجرای عملیات شوند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ اما پیام وزارت دفاع در رونمایی از این موشک این است که ساخت موشک خرمشهر ۴ در راستای ارتقاء توانمندی‌های دفاعی در برابر دشمنان صورت گرفته است و این یعنی ما در دفاع از کشور و دستاورد‌های انقلاب اسلامی مصمم هستیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دشمنان هم این را نشان می‌دهیم که به هیچ وجه نمی‌توانند جوانان ما را از مسیر پیشرفت، رشد و تعالی بازبدارند و پیام این اقدام برای دوستان ما هم کمک به ثبات در منطقه و حمایت همه جانبه از دوستان و کشور‌هایی که در مسیر مبارزه با نظام سلطه قرار دارند است.

وزیر دفاع گفت: وزارت دفاع مأموریت پشتیبانی از نیرو‌های مسلح را در حوزه‌های مختلف اعم از موشکی، پهپادی، راداری و سایر حوزه‌های مورد نیاز نیرو‌های مسلح را با توجه به نوع تهدیداتی که علیه کشورمان متصور است، بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: قطعاً این رونمایی‌ها در آینده نیز ادامه خواهد یافت و ملت عزیز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف از طریق فرزندان خود در مجموعه وزارت دفاع خواهند بود.

موشک

مشخصات این موشک راهبردی:

برد د‌و هزار کیلومتر

وزن سرجنگی ۱۵۰۰ کیلوگرم

اولین پرتابه سال ۱۴۰۲

نقطه‌زن بدون نیاز به هدایت فاز نهایی

دارای موتور پیشرفته اروند

استفاده از سوخت هایپرگولیک

مجهز به سیستم کمک‌ناوبری

قابلیت حمل سرجنگی سنگین

هدایت و کنترل فازمیدانی

مقاوم در برابر جنگال (جنگ الکترونیک)

 

ب/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها